Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 960 ggr
nillaros
0

Försäkring för shettis?

Jag undrar lite över försäkring för shettis…

Vi kommer ev. att bli ägare till våra första egna shettisar framöver och jag är då nyfiken på vad jag ska tänka på när vi letar efter en försäkring. Har läst på några olika bolags hemsidor men (som alltid när det gäller försäkring) det känns som en djungel att klura ut vad som är bra och inte…

Vad ska vi tänka på?

Annette
0

Jag tycker det är bra med fast självrisk. Om nu några bolag har kvar det, If tog tyvärr bort det.

SandraO
0

IF, Agria, Dina, Sveland har fast+rörlig självrisk numera vet jag iallafall.

Jag har en i IF och en hos Dina-försäkringar.

Dina så betalar jag ca 900:-/år och har då 60.000 veterinärvård samt 10.000 i liv. Jag tycker att det ingår mycket bra hos dem.

Bifogar en bra jämförelse

nillaros
0

Tack för svaren! Så bra det är att få andras tankar! Och jämförelsen känns också bra att få ta del av. Tack!

Henrietta_J
1

Agria har en bra tilläggsförsäkring avseende medicin och veterinärens resor och jour, det är en sak som kan bli väldigt dyr med tanke på fång och kolik etc.

Santana87
0

Har agria på mina hästar och är nöjd. Rekomenderade dock Sveland till min kompis när hon skaffade sin mini just pga att de hade fast självrisk..
Hon var dock tvungen att veterinärförsäkra honom i 100.000 för att kunna ha fast självrisk men hennes månadskostnad blev inte så farligt dyr trots alls.

Varma hälsningar; Linda - http://lindaochalco.blogg.se/

ThiffannyJ
0

Snart kommer nog alla bolag mer eller mindre behöva ha rörlig självrisk med tanke på alla veterinärkostnader. Den största kostnaden för förskringsbolagen är just räkningarna från djursjukhusen, och för att inte ha ormiliga premier får de lösa det på det sättet, tyvärr.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com