Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 3214 ggr
sanne
3

Sikeå utställningen

idag var det utställning i Sikeå.

dagens BIS blev Lindebys Miss Sixty m 43p

reserv BIS "Flame" ?? 42p

Natasja v Ramburg blev bis3 med 43p

Uron vd Römer fick 98888=41p

tack Annso för dessa resutlat o stort grattis till alla !!

AnnaFagerell
1

Stort grattis! BIS med ett så ungt sto! Roligt

Medarbetare på djurskydd.ifokus

ThiffannyJ
0

Grattis till alla som blev nöjda med dagen!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Hanna-D
0
Maria Persson
0

Ett stort TACK till arrangörern 
Jätte trevligt att komma till er

Ett stort grattis till BIS och res BIS och övriga nöjda utställare 
Jätte fina hästar i BIS ringen

Jag är super nöjd över min Amit som fick en jämn rad 5*8 och placerade sig som 4

Charlotte-Aveback
0

Grattis till BIS, Reserv-BIS, Championaten och alla andra fina resultat! Glad

HannaNikolina
0

Grattis till alla nöjda! En fundering - hur kommer det sig att Res-BIS med 42 poäng kan placeras före BIS-3:a med 43 poäng?

PP
2

En del domare ser championat och BIS-ring som en ny tävling där man tar hänsyn till hur väl en ponny står sej under hela dagen. Någon kanske inte "håller hela vägen" om den blir trött, eller om någon annan helt enkelt visar upp sej bättre i finalen. Inte alla justerar poängen, vilket oxå förekommer åt båda håll, och då kan det bli så här.

Vet att det för några år sen var på tapeten att båda championat och BIS-final skulle bli poängbundna så att alltid den med högst poäng vinner. Men jag vet faktiskt inte hur det blev med den saken.

Personligen tycker jag att det är rätt bra om domarna får behålla lite spelrum i finalen. Flera ponnyer möts ju för första gången just i finalen och det måste vara svårt att "döma dem mot varandra" före det. Men jag kan förstå om man blir besviken om man på det sättet "går miste" om en titel. (Fast själv tycker jag att det bara ska vara en BIS, ingen Res eller BIM…)

JennyR
2

Stort grattis till Lindeby och Bäckdalen för två kalaspinglor :D Grattis till alla andra som var nöjda med dagen :D Och tack till arrangörerna, som vanligt en jättetrevlig utställning :D Precis som Pernilla skriver så är det beroende på hur ponnysarna står sig under hela dagen, så finalen är liksom en ny "tävling i tävlingen" :)

Kida
4

STORT grattis till BIS och R-bis!! Väldigt fina ponnyer med härliga poäng! Jag kan faktiskt hålla med om att ponnyn ska "hålla" hela dagen ut. Det är ju Best in Show som gäller, och en trött ponny gör inte så mycket Show i ringen..

Natasja är vår ponny och hon åkte ut som Bis 3a och var ganska så trött på slutet, och med 43p är vi inte alls besvikna. Jösses vilka poäng Skrattande!! Ingen häst har fått det tidigare i vår ägo. Hon blev champion och vi är så otroligt glada! Lille Lundabo Jackson blev bästa mini och vann en sån otroligt fin rosett!!! Det var Pia som sponsrade det priset. Vi är verkligen jätte glada för den Skrattande!

Tusen tack till alla som är med och fixar denna utställning!! Ett STORT TACK till Kersti med familj som öppnar sin dörr för oss och våra hästar!! Jätte snällt och väldigt roligt!

Grattis till alla nöjda och glada och grattis till alla fina championat!

Hoppas denna trevliga utställning blir av nästa år igen!

kaip
0

Är det ingen som har fotat? :)

Jag hade ingen kamera med mig för mitt minneskort föresvann..

Men grattis alla!

K.Erlandsson
0

tack alla för att ni tyckte det var trevlig att komma till sikeå. man blir så glad som arrangör och man blir peppad till nya atställningar:)

grattis alla shetlandsponny ägare med så fina ponnier.

fuxar
0

Stort GRATTIS till BIS o R/BIS samt ALLA nöjda glada för fina resultat!!!!!!!Glad

TellMe
2

Grattis till alla nöjda! För mig var det första shettis utställningen å jag måste säga att jag är mkt positiv till upplevelsen. Så välorganiserat och så trevlig stämning samt så hjälpsamma människor. Riktigt kul jag kommer säkert komma någon fler gång!

MariaA
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Linnestofta Eternal Flame, R-BIS, 109878=42poäng Glad

MariaA
3

Uron vd.Römer, 98888=41poäng, Champion hingst Glad

MariaA
2

En till bild på Uron vd.Römer, Championhingst.

MariaA
0

Bäckdalens Castello, 88888=40poäng, Champion valack

MariaA
0

Bäckdalens Denver, 38poäng

MariaA
0

Alla bilder jag lagt upp är tagna av Amanda Thorsell Glad

Det här var alla bilder jag hade , kanske någon annan som har bilder på övriga championatvinnare, Bisvinnaren, klassvinnare ? Glad

Tack till arrangörerna av en mycket trevlig och välordnad utställning, och stort grattis till alla som är nöjda med dagen Glad

TellMe
1

Delicado af Jäboruder 87779=38poäng klassvinnare klass 5.

TellMe
1

Bäckdalens Denver 88778=38poäng 3:a klass 5.

Trine
0

Grattis alla nöjda!

Fina bilder, fler vill vi se..Glad

HannaNikolina
1

Här finns foton!

http://webshop.equipe.com/?utf8=%E2%9C%93&q=sike%C3%A5&x=46&y=18

Om inte länken funkar, gå in på www.equipe.com och sök på "Sikeå"

MariaA
0

#21 får jag låna den bilden på Denver till vår hemsida?Glad

TellMe
1

Absolut Maria det går bra!

Joystick
1

Skickar ett stort tack till alla trevliga utställare som gjorde dagen så trevlig trots att vädrets makter inte var på våran sida! Så många vackra ponnyer på ett och samma ställe!                                                                                                                 Nästa års utställning i Sikeå blir vecka 31 eller 32 vi har inte bestämt riktigt än. Då hoppas vi på LITE bättre tur med vädret då. Idag har det dock snöat så det känns skönt att våra långväga utställare slapp köra i sånt väder.