Brunst under dräktighet
Är det någon som har ston som brunstar under sin dräktighet?
Har själv ett arabsto som brunstar som en klocka var tredje vecka under hela sin dräktighet och gör det varje gång så jag vet ju att det kan förekomma.
Skälet till att jag undrar är att jag tycker att ett av mina shettisston har börjat sätta juver. Köpte två ston 25 nov 2011 som enligt tidigare ägare inte gått med hingst men ena stoet fölade förra veckan så jag vet ju att det är lögn.
Börjar nu bli orolig för att även det andra stoet är dräktigt men hon har haft väldigt tydliga brunster hela sommaren, men tycker att juvert börjat svälla på henne. Till saken hör att hon är ganska överviktig och är lite svullen i juvert redan innan. Eftersom jag hämtade dem 25 nov bör hon ju föla i dagarna om fallet är så men lite kan de ju gå över så man kanske inte ska ropa hej än.
Tycker detta är väldigt jobbigt eftersom jag inte har min hästhållning anpassad för nyfödda föl vid denna årstiden så det har blivit mycket extrajobb.
Så hur vanligt är det att ett sto brunstar när det är dräktigt?

Oj vilken situation du ofrivilligt hamnat i. Har inget svar på din fråga men jag hoppas det går bra för dig och dina ston.

Be en veterinär titta på ditt sto så vet du ju säkert sedan.
Lycka till!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Det var ingen rolig situation du har hamnat i.
Till din fråga, jag har haft som som brunstat hela hösten och vintern trots att de senare fölade på försommaren.
Grattis till din lilla fölunge även om jag förstår att det komplicerar till din vardag. Vet du vilken hingst som är pappa till din fölunge så du smidigt kan få ut pass?
#3 Vet att tidigare ägaren hade en musblack hingst och eftersom mitt sto är svart är jag ganska säker på att han är pappan då hon fick en musblack skäck.
Tyvärr rena gatukorsningen då han är welsh/new forest
Himla fint föl dock inte speciellt shettislikt.
Har nu ryktesväg hört att hon hade hingsten tillsammans med stona. Hade varit bättre att säga som det var så hade man kunnat ordna det efter det bästa till stona.