Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 510 ggr
zettan
0

god morgon 25 Juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

morrn morrn   

Alla pigga ovh glada idag? Ja är väl glad men inte pigg, Sovit dåligt i natt men men de får man ta igen när man blir gammal. Ska strax sätta mig på cykeln och ta mig till jobbet. Säkert mkt att göra där idag. REAn börjar ju i butiken om inte annat så man får väl smita in dit och kolla innan man cyklar hem igen.

Annars händer de inte mkt här idag. Eventuellt åker ja ner till min bror i eftermiddag/kväll och hälsar på men de är inte bestämt än.

Boombastic han växer så de knakar nästan. HAn ser riktigt bra ut nu. Han är en hejjare på att dra igång alla häsarna i hagarna. Och vilka galoppombyten gossen gör. Kanske en blivande dressyrstjärna kanske?

ha en bra dag alla

SannaHolmgren
0

Godmorgon. Idag ska vi få hem brunnsborrningfirman, ska bli skönt sedan när det är klart att man inte behöver snåla på vattnet alltför mycket. Jag vill gärna kunna diska o tvätta utasn risk för att det tar slut.

Ska iväg idag och betala anmälningsavgiften till nossebro, ha en bra dag alla.

Annette
0

Jag är inte pigg. Jag skulle gärna betala för att få sova några timmar till istället för att gå till jobbet. Skall inte jobba hela dagen, för min pappa fyller 65 nästa vecka. Då är min bror och hans familj på semester, så vi skall fira honom idag istället genom att åka till Hjo och äta.

Ha en bra dag, ni lyckliga som kan ligga kvar i sängen en stund till ;)

VeronicaP
0

Morrn morrn , jag är också trött idag . Är väl sliten efter den lilla turen till kalmar igår *ler* Mycket trafik var det och folk gjorde idiot omkörningar som vanligt så inte blir jag förvånad över att det händer olyckor , själv är jag glad över att jag slapp frontalkrocka med en idiot som *trodde* att han var så snabb , tur man har bromsar , fast nog trodde jag att hästarna bröt benen inne i transporten , men de mådde bra *ler*

sanne
0

Gonkan, ta´t lugnt i trafiken vet du..!!

Go morgon,

här är det ganska lugnt än så länge, vi har varit lediga sen i torsdags o barnen försöker slå ihjäl varann ett par gånger om dagen, suck.. idag ska vi till stan en sväng, jätte kul m 2 barn, men men ,, sen ska det flyttas runt lite hästar, dom ska byta hagar, ha en bra dag alla !!

VeronicaP
0

#5 Yapp Sanne tur man har ögonen med sig och inte är helt seg i sin rektion *S* 

Ha det skönt i stan med dina underbart goa barn Flört.

Milla
0

God seg morgon!

Usch här är det också segt.

Ja vad ska man göra idag då? betala räkningar är väl ett måste?

Ska även "hjälpa" Favvo med ett sto som inte "får" lov att bli betäckt av sin kompis, som går emellan. Håller man bara kompisen så går det hur bra som helstGlad får se om kompisen också känner för att bli betäckt idag.

Jobbar två veckor till sen är det semester skönt, känner att jag behöver pause från jobb nu då kroppen inte alls är villig att följa med på jobb.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

RebeckaSvensson
0

God förmiddag!

Det blev tidig morgon idag när min farbror och jag skulle köra och hämta min bil innan han skulle på möte. Klockan 5 ringde väckarklockan och kan ju inte direkt påstå att jag var pigg då. Så kan det bli när man inte vill köra hem efter att man varit på fest…

Sitter och väntar på veterinären som ska komma nu på förmiddagen för att kolla på en av ettåringarna som inte alls är pigg. Sedan får jag nog jobba hela kvällen för att ta igen de timmarna som jag missar nu.

Igår fick ett av stona bada så hon inte ska bli kallad för "rugguggla" mer. Resultatet blev över förväntan. Den här gången kunde hon tom stå stilla och låta bli att slita sönder grimskaftet, duktig pålla :-)

Charlotte-Aveback
0

#7: Oj, så fin hon blev - och så vacker hon är! Glad

Ove-D
0

Så seg är inte jag iaf… det är ju LÖNINGSDAGEN!! Glad

Uppe med tuppen för att hinna äta mm innan jag och lillpojken åkte till sjön för att skriva in honom i simskolan.

Efter lunch ska vi ut och rida med de nya grannarna till sommarhagen. De verkar jättetrevliga… satt där i flera timmar igår. De hjälpte även till att flytta hästarna från ena hagen till "deras" hage. Vi får ta vatten från dem också… det är bra.

Så nu ska jag snart packa bilen med sadlar, träns, borstar mm så vi behöver när vi ska ut och rida…

Puzzel
0

Är hemma o fixar räkningarna suck inge kul tänk om man kunde få göra någe kul för pengarna i stället. I veckan kommer Puzz sulky så nu kan vi börja köra ska bli kul, och nyttigt har bara tömkört nu men ska bli kul att kunna köra. Ska försöka anmäla till Köping också eller betala rättare sagt så det är fixat.

SannaHolmgren
0

Muller fyller tio år idag.  Barnen gjorde en tårta till honom, en liten näve blötlagd lucern med klöverblommor på istället för jordgubbar. Smaskens tyckte muller, men varför får han ingen grädde, frågade dottern.Skrattande