Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 515 ggr
Miija
0

Glad idag...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skrattande Pratat med Lena som berättat att mina ston inte brunstat om.

Ska hämta hem dem på fredag. Glad Är sååå tomt här hemma.

Ove-D
0

Vad roligt! Vem är de betäckta med?

Miija
0

#1  Franz Zappa på Käxgöl.

zettan
0

vad roligt grattis

Miija
0

Tack!   Nu återstår bara att se om jag kan få dem testade oxå.

Visst, det går att låta naturen ha sin gång, har jag inget emot, men vill inte vänta i onödan.Cool

Om jag inte hittar en tillräckligt liten veterinär, är det blodprov som gäller? Något annat?

Varför kan man inte U-ljuda som på människor…hade underlättat.Generad

Annette
0

Går det inte att ultraljuda ministon?

Ellinor Johansson
0

# 0 Grattis

Vad kul att du har använt Zappa. Han är född hos oss, hans mamma var inackorderad hos oss. Han var en mycket fin och charmig kille redan från dag ett. ,

# 6 Kolla med hingstägaren om UL vem de använder på stationen.

# 5 Visst kan man UL ministon vi kollar alla våra ston med UL.

mosadchoklad
0

Va roligt,. Grattis!

Camilla
0

Bra val du gjorde åt Sweetie. Men låt hon gå kvar, du skall helst inte åka med stoet inom 40-45 dagar efter betäckning, innan dess ligger fostret löst i livmodern och Sweetie har ju lätt för att bli nervös! Ser fram emot resultatet!

Miija
0

Tack ska ni ha. Glad

#5   Visst kan man U-ljuda. Jag menade att det hade varit enklare om man kunde U-ljuda utifrån, genom skinnet som på människor.

#6   Tack för den fina kommentaren.

De själva åker till Öland för vet.stationerna närmast utför inte det på ministon.

Kan man kanske åka till en seminstation och UL ? Har ju en i Blomstermåla som jag vet man kan åka och ta bakterieprov på om man behöver.

Där krävde de dock att ministoet skulle vara i högbrunst för att kunna ta bakt.prov…och det är de ju inte om de är dräktiga.

Miija
0

# Tack för den fina kommentaren.

Jag ska kika på dygnantalet… Annars kan jag stolt meddela att damen i fråga är mycket lugnare i sinnet. Skrattande

Hon har ändrat sig en hel del sedan hon kom hit. Hon är så go´…vår 6.5-åring får stå och borsta henne lös i hagen. Hon njuter. Skillnad mot de första dygnen efter hitkomsten.

Camilla
0

# 10 Va skönt att hon fått roGlad! Här var hon också väldigt snäll o trevlig men blev det någon förändring så blev hon lätt nervös. Kommer ihåg när jag köpte henne, fick  jaga henne i 20-30 min innan säljaren fick tag i henne!!