Trojka av Furunäshingstar
Vill bara visa hur det såg ut igår (Midsommardag) på Mossängens koloniområde i Malmö då Sune och hans Trojka bestående av från vänster Furunäs Geronimo, Furunäs Gregory och sist Furunäs Irokes, obs. de båda fripassagerarna hundarna Nisse (brun/vit) och Sofie (svart/vit) de är ALLTID med på vagnen
!/Burken
Ha en fortsatt trevlig helg!

Ser väldigt trevligt ut
.
Häftigt!

Jättetrevligt! Gick mitthästen i galopp medan de andra travade (eller är det tvärtom..?) som det brukar vara på gamla ryska bilder..?
Fast jag fattar inte vad "flughuvorna" gör för nytta med själva öronen bortklippta… Dekoration bara? 

Häftigt!!
#3 Det är nog bara dekoration. Jag tycker det är snyggt
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Flughuvorna är mest för dekoration, fast de kliar inte av sig huvudlagen lika lätt, vänta bara till Falsterbo Horse Show….då går de med kepsar
/Burken
Jättefint ekipage!

#5. Då hoppas jag du återkommer med bilder på det.

Det ser alltid så lugnt och harmoniskt ut när Sune är ute med grabbarna. Svårt att tro att det är ett gäng hingstar framför vagnen! 

så fint och fräckt.
Kul att se!

Grattis Sune till ett så fint ekipage. Vilken fin reklam för rasen.
Vänlig hälsning Ulla
Triss i Fernandosöner! Alltid lika roligt att se dessa superduktiga killar!
Vilken trevlig syn! Vicka coola killar
. Sannerligen god reklam för Shetlandsponnyn.

Herlig syn… men jeg kan ikke dy med å spørre hvorfor de har så lange høver?? Kan jo ikke være særlig behagelig, spesielt ikke på asfalt…

Ja du hvor flotte dem var!!Et riktig hærlig syn!
Ja jeg tenkte eksakt det samme som Tonje,men er det bare vi "Normenn" som er så redd for å belaste dem med for lange høver…De får jo ikke samme belastning ved kjøring som ridning.
Våra hästar har nog ovanligt stora hovar (2 x0 fram) för att vara shettisar, Sune är själv hovslagare så de skos regelbundet
!/Burken
Kan tillägga att vi ALDRIG under alla dessa 10 år haft en halt häst!/Burken
Verkligen trevligt att se!
#3 Inom travet har vi de som du kallar för huvor utan öron för att huvudlaget inte skall ge skav.
#18 Var det inte folkkära supertravaren Legolas som var en av de första "användarna"?

#18 Ja, det är bara att erkänna att jag inte kan ett dugg om trav. Fast jag tror jag sett sånna, lite tjockare än de "virkade" huvorna och utan den nedhängande delen i pannan..?
Alltid kul att lära sej något nytt!