Återigen unghingstbedömning/förbedömning
Vill sprida detta roliga arrangemang som anordnades förra året även detta år…
Den 7 November 2012 Kl. 18.00
Plats: Dalsgårds Stuteri i Laholm Bedömare: Morgan Johnsson
Pris: 150:- /Häst Insättes på BG: 964-8791
Alla hingstar 1-3 år och äldre hingstar som inte är godkända enligt rasvisa krav
är Hjärtligt Välkomna!!!
Då förra året blev en lyckad hästdag så hoppas vi att detta året går i samma anda…..
Så passa på gott hästfolk o anmäl er/era hingstar och umgås med trevligt hästfolk o se vackra ungtuppar denna förhoppningsvis vackra höstkväll .
Enklare servering till utställarna….
OBS!!!! max 30st anmälningar Senast anmälningsdatum: 31/10-12
Anmälan skickar ni till: Lennart Krüger
Gammalstorp 1304
280 23 Hästveda
Vid frågor ring el maila oss gärna på: 0451-770310 0737-349040 (Heidi) 0733-374520 (Lennart)
Anmälningsblanketten är densamma som används till SSS utställningar
Hjärtligt Välkomna!!!

En onsdagskväll?
Ja, tyvärr blev det en onsdagskväll pga olika anledningar. Men vi hoppas det går ändån för er alla som känner för o deltaga :)
Tycker detta är synd att det ligger så sent en kväll för oss som har en bit att köra. Inga anmälningar härifrån tyvärr
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Instämmer, synd att det är på en vardag. Hade gärna deltagit med min hingst, men har ju ett jobb att sköta…
Får hoppas att det kommer fler tillfällen…
Jag håller med ovanstående, långt ifrån och sent mitt i veckan
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Jag kommer anmäla mina två , har sett framemot detta
Hade anmält en av dom förra året, men fick stryka oss på vägen dit då den lilla bilen satte stopp för det….
puttar upp tråden
#6 ja, det var synd att du inte var med förra året men vi ser framemot dina anmälningar detta året istället 
Ja , det ska bli roligt !
kan man hitta mer information om detta någonstans? :)
# 9 Detta arrangemang är inte framlagt av någon förening utan helt privat av personer som bara vill ha en förvisning om unghingstarna ska sparas el ej .
Vad för mer info vill du ha ?
du får gärna ringa oss om du vill ha mer info så svarar vi så gott vi kan 
0733-374520
MVH Heidi Krüger
wonnagårdens stuteri
okey då kanske det är något för mig har en 3 årig minishettis hingst som jag ska köpa. Ska ställa ut honom i älmhult den 3e också. Mest för att veta om det är värt att behålla honom som hingst eller inte.
men det kan ju kanske vara bra att göra det 2 ggr :)
Det va ju lite synd att detta va efter utställningen i älmhult annars hade de ju varit bra träning :)
ska kolla upp så jag inte jobbar den dagen bara :)
# 11 Då är detta ett jätte bra tillfälle för dig o veta om du ska spara honom el ej:) Morgan talar om också om lite mer om din ponny och om den förmodan inte är värt o sparas så får du veta varför ….
jag personligen är väldigt positiv till detta som Morgan kan erbjuda oss då jag inte har kunskapen o hållt på så länge med just shettis avel så för mig är detta väldigt intressant och jag tror nog att många håller med mig om detta 
Jo, är nog lite synd att den är lagd så sent men jag hoppas att dettta blir bra ändån och att det blir ett bra uppslut ändån ..
Du är varmt välkommen med din lille hingst och jag hoppas att du kan komma och få en trevlig kväll med oss andra inom shettis välden
Hälsningar Heidi krüger
wonnagårdens stuteri
okey det låter jätte bra tyvärr upptäckte jag att jag jobbar just den dagen :( Jobbar dygn med så det är svårt att byta . annars hade de varit jätte kul att komma . men har haft väldig otur med mina planneringar nu sista tiden , Har hoppat in och jobbat för min syster som är sjukskriven. Och självklart åker jag på att jobba just den dagen , är ledig alla andra dagar den veckan :S
#11 Det är ju lite väl dubbelt upp tycker jag att visa för Morgan två gånger så tajt. det är amma domare i Älmhult så det räcker nog du får en bedömning där =)
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Kommer med min lille bandit- träning pågår/ Ses Heidi :)
"15 Tack Linda! ja vi ses 

#14 Fast på den rådgivande bedömningen får man riktigt bra förklaring och infarmation och även lite lärdom om vad som kan vara *fel* och vad man ska titta på det får du inte på en utställning.
#16 när går anmälan ut har glömt anmäla
# 17 står den 31/10! har inte heller anmält ännu, velar fortf :P
#17 ja ,det är den 31/10 som anmälan går ut :) glöm nu inte o anmäl ,Gonkan
Skynda er nu o anmäl alla!

Har precis fyllt i anmälan dit men man kan ju inte skriva någon klass , ni delar väl in dem efter ålder.
Vem står BG på ? kan vara bra om man ska lägga in nytt på sin bank .
får man något papper med domar relultat här eller är det mest för "skoj/träning" skull man gör detta?

Förra gången fick vi papper med domar kritiken fast utan poäng och på den stod även lite råd .
okey tack för svaret:)