Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 894 ggr
HannaDolly
0

Vad föredrar ni?

Vad föredrar ni för bett? Groddbett eller postkandar? Ska skaffa mig ett nytt körbett! :)

SofieN
0

Grodbetten jag sett är väldigt nätta och fina. Postkandaren brukar ofta vara lite stora och klumpiga, men det finns ju nättare varianter också, det gäller bara att hitta dom!

Min pålle trivs bäst med grodbettet.

SannaHolmgren
0

Jag sålde faktiskt grodbettet, min äldre ponny tyckte det var för skarpt, han föredrar absolut ingen hävstångseffekt. Men jag har ju inte provat på den andra ponnyn, som är ganska stark när man tömkör ibland.

AnnaFagerell
0

Jag använder vanliga bett även till körning

Medarbetare på djurskydd.ifokus

HannaDolly
0

Jag använder vanligt tredelat eller rakt att köra med, men känner att jag vissa dagar skulle behöva ett lite skarpare bara för att få det där lilla extra jag saknar! Vill helst så mycket som möjligt köra med ett vanligt men känner att hon börjar bli lite stark och vill inte att behöva sitta och slita och dra..

Just nu sitter jag och velar mellan ett postkandar med rörliga skänklar eller ett groddbett med rörliga skänklar. Är inte jätteförtjust i fasta, vet inte varför. Vad föredrar ni där? Fast eller rörliga skänklar på bett?

TeamMascot
0

Kör på ett vanligt rakt bett. Har en liverpoolstång vid speciella tillfällen.

cinna
0

TS:Du har inte möjlighet att få låna olika bett av nogon kompis bara för att få kolla skillnaderna?

TeamMascot
1

Hos selar.se får man låna hem bett och prova innan köp.

HannaDolly
0

#6 Nej tyvärr har jag ingen jag kan låna bett av :(

#7 Åh vad bra! Något jag ska fundera på :)