Termotäcke stl 95 sökes!
Önskar köpa ett termotäcke stl 95 till min shettis. ska klippa henne i vinter och behöver något tjockare att lägga under regntäcket om det blir kallt.
Allt av intresse!
Jag köpte två 95 cm täcken från Börjes. Billa typ 220:- st.
http://www.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H
Bilden är från Börjes hemsida.
Delad glädje är dubbel glädje :)

#1 De är vintertäcken men jag är ute efter termotäcke. tack ändå!
Aha! Ok, hmm jag köpte ett jättelitet thermotäcke i en lokal affär, men jag tror att det var ett "Everest#" täcke, som man lätt kan ha under ett regntäcke. Det var dubbla bogspännen med snabbknäppning och kryssgjordar. Ska se om jag hittar det på nätet någonstans. De köpten in för ca 4 år sedan säkert….
Varför köper du inte ett vintertäcke i stället bara? Det blir ju bara klumpigt att ha dubbla täcken?

Jag har ett termotäcke från Hansbo som jag köpte förrs året. Det är i storlek 95! Kolla Ekohallen/Citygross om du har möjlighet till det:)

Köp ett vintertäcke och sätt på i stället om det behövs.
Tycker också det blir klumpigt med 2 täcken och de täckena på börjes är kanon bra .
Jag hade iof kansk hellre lagt ett flis än ett termo täcke under i såfall.

Jag skulle nog inte rekommendera börjes täcken! Dom har ju varken bogveck eller svansskydd! Jag köpte ett sådant förra vintern till min shettis och han fick skav av dem och dom satt ju inte jättebra heller. Vet en till som har sånt till sin shettis men nja..
Jag fick tag på ett vintertäcke på blocket för 150 kr! Det var bara använt en gång och riktigt fint:) Bifogar en bild på det:D
på hovotass.se finns Hansbos 300 gr täcken
Kolla Ullared :)
Ska dit nästa vecka .. hör av mej om dom har thermotäcken i stl. 95 ,söker själv ett !!
Jag var på Ullared, hittade inget i stl 85 eller 95. Bara 105 i Fleece och ett fodrat regntäcke i stl 105.
okej #10 men fanns det stalltäcken i stl 95??
#11 När jag var nere var den mista stl 105 cm. Men de får väl in nya varor hela tiden kan jag tänka mej! Jag var där förra veckan.
Hittade dock jättefina vita lädergrimmot för 39:- till mini 
#12 okej .. men Ullared är ju ganska stora i stl så 105 kan nog vara ganska så stort tilll en 95 centimenare :P
#12 tror du att ett 105 stalltäcke i Ullared är för stort för min shettis om är 95 cm?

mät rygglängden på hästen, från manke till svans så har du täckesstorleken där, täckena varierar mycket i rygglängd och skärning trots samma storlek, vet man hur lång hästen är så är det lätt att ha med ett måttband och se vad som kan passa :D
http://www.ponnytravprylar.e-butiken.se har en del täcken som kanske är något.
Malin:
Åh´vilket snygg täcke! o bra passform ser det ut som! Du kan möjligtvis inte se vad det är för märke på det? blev sugen på att leta upp det o köpa ett likadant till min lilla kille :)
Finns termotäcke

Oj vilken gammal tråd! :P Men det täcket är från Trend :)