Innehåll i trådar
För att inte kapa annan tråd skapar jag istället en ny.
Jag har varit på detta forum i många år och läst och skapat många trådar. Ibland är det högt i tak men oftast är inläggen både bra och konstruktiva även om alla inte riktigt har samma åsikter.
Jag fick idag "smäll på fingrarna" i en tråd där en medlem tilllrättavisade mig om vad en tråd ska/får innehålla. Behöver jag läsa på några regler som jag borde känna till - i så fall - vilka är de och vart hittar jag dem? Har jag gjort fel så accepterar jag det. Men jag tycker nog att man borde få skapa vilka trådar som helst - som inte angriper någon - även om medlemen ifråga tyckte att det blev rörigt med många trådar i samma ämne.

Det var väl mig du ansågs få en smäll på fingrarna av, antar jag.
Jag är Medarbetare här på forumet (går att läsa under "Om sajten").
Vi har under alla år haft gratulationer i resultattrådarna och det har fungerat mycket bra så det fortsätter vi med.

såg att medlmemen ifråga också är Medarbetare här på forumet - ber om ursäkt för att jag missade det - men det förändrar inte inlägget i övrigt

#1 även om det har varit så i många år så är väl inget skrivet i sten - allt går att ändra om man bara vill.

#3. Den förändringen är inte till det bättre. Det innebär minst 2 trådar/utställning. Sedan skall man läsa resultatet i en tråd, öppna en annan tråd och gratulera. Tror du själv att det är en bra förändring? Och tror du folk skulle följa den "Förbudet" att inte få gratulera i resultattrådarna? Det tror inte jag.
Om man skall ändra något skall man ändra till det bättre, inte göra det sämre och krångligare.

#4 - självklart tycker jag att det är en bra förändring annars hade jag väl inte föreslagit den.
Jag arbetar just nu med ett projekt på det företag där jag är anställd, det går i korta drag ut på hur kunden upplever det att besöka hemsidor och hur lätt/svårnavigerat det är och att utveckla, allt för att göra det enkelt och lättförståligt.
I detta fall är jag villig att hålla med Annette, varför göra det "svårare" för medlemarna här inne genom att ha två olika trådar som man i ena kan följa resultat och i den andra gå in och skriva grattis. För mig är den en bakåtutveckling, det är inte att göra det enkelt och smidigt.
Sen störs inte jag av grattisinläggen, jag missar ibland att gratta, men det är inget störningsmoment.
Det som däremot är störigt, om man nu ska peta i det är när folk skriver, grattis till den och den. Sen inget mer? Inte hur det gått för andra eller vilka hästar det gäller, eller några övriga poäng. Jag förstår att man inte har det alltid, men att gå in och skriva t ex "Grattis Cissi" i en tråd där det inte finns några resultat är för mig lite lustigt.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Det jag tycker är störigt är detta eviga "Grattis till alla nöjda".
#7 Intressant, kan du utveckla?
Delad glädje är dubbel glädje :)

För mig är de självklart att skriva grattis i resultat trådarna .
Sen är de väl kanske inte så kul att gratta de som inte är nöjda 
Man hör ju en del som inte är nöjda med sina hästars resultat mm .
Sen glömmer jag också gratta mm men de beror också en del på att jag inte läser alla utställningstrådar heller :D

Ja, vi har ju helt klart olika åsikter i frågan - och det är ju fullt tillåtet. 
Men alla ni som så gärna vill gratulera, ingen nämd och ingen glömd, börja med att applådera ekipagen när det får sin kritik och sin rosett! Det var VÄLDIGT dåligt med det i Älmhult igår! Folk utanför ringen hade inte ens förstånd nog att vara tysta när kritiken lästes upp!! Skärpning!!

Det är väl iofs trevligt med gratulationer, men jag läser utställningstrådarna för resultat och att få se bilder. Är inte så intresserad av vilka som gratulerar vilka. För mej är det kanske lite självklart att man gläds med varandra när det går bra (och känner med dem som tycker det gick mindre bra), så jag är själv dålig på att gratulera för gratulationens skull så här på internetforum…
#10 Kan bara hålla med! Det är ALLTID så på varje utställning tycker jag. Så när man klappar för någon är det som om alla stannar upp och kollar snett på en för att man grattulerar någon med applåder… Vart är detta på väg? Oavsett om hästen får 33 eller 43 tycker jag man ska ge applåder vid prisutdelningen. Håller med om att säga grattis på plats betyder så mycket mer än ett grattis i en tråd här inne.
Medarbetare på djurskydd.ifokus