Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett20-föreningsfrågor-sss
Läst 455 ggr
Annette
0

Riks på Gotland

Nu ligger katalogen ute på SSS sida. Det är endast 63 deltagare inkl maskeradklass.

sanne
0

Tråkigt men sant. Det blev för långt o dyrt tror jag många tycker, mest resvägen som var ett bekymmer för oss, då jag inte åker båtGenerad

Camilla
0

Ja jag hade gärna åkt till Gotland på RIKS om det hade varit på en vettig plats! Tex Visby. Nu är det för långt och dyrt.

Kratern
0

#2 Hur långt är det mellan Visby och Fårö?

VeronicaP
0

ok , får gå in och kolla då , syrran skulle ju dit med en om jag kommer ihåg rätt, de är ju ändå där då de är och tälvar trav samma helg.

AnTeX
0

jag hade tänkt komma dit å hälsa på utan häst men det gick inte in i planeringen

AusaBausa
0

tycker också tyvärr det blev för långt… kunde legat närmre färjelägret….först ska man köra en bra bit t båten i Oscarshamn sen ska man köra en bra bit på Gotland också!

Hade dock gärna velat komma dit men resten av fam var ej så sugna o då är det inte värt o lägga hela sem.kassan på en hästsem.. samt att vi varit på Legoland för 2 helger sedan.. så det räcker m bilresor för vår del m barnen för ett tag!!! ;-)

Hoppas det blir en bra tillställning iallafall!

Susan61
0

Vi ska dit.Ska visa 3 själv.Sedan såg jag att det vara flera avkommer ifrån mej.Skoj.Även efter mina mini också.Hoppas bara vädret blir bra.Spännande.

Malu
0

Det är inte mera än ca 5 mil till Fårö från Visby.Jag får köra 10 mil enkel resa även att jag bor på ön…För en gångs skull slipper man båten iaf ! (Om man inte räknar med Fåröfärjan förstås :))

Kratern
0

#8 Jag tänkte väl det. Borde inte hänga på de fem milen. Det är ju båtresan som kostar.

Asagard
0

Det är sju mil upp till Sudersand, men jag kan hålla med om att det är båten som kostar. Och boende. Att bo på Gotland under högsäsong är inte det mest ekonomiska direkt.

Samtidigt kan jag också hålla med om att det vore bättre om de lagt det nära Visby.

paparatzi
0

Jag tycker att det är kul för Gotland att dom en gång får möjligheten att hålla i riksutställningen, vi åkte närmare 140 mil för att vara med på ESG.

Även om man inte har möjligheten av en aller annan orsak att åka till Gotland just i år så kan man väl stötta dom som tagit på sig allt ansvar, varför inte genom att sponsra någon klass till exempel.

Jag tycker Gotland är jättemodiga och duktiga som gör detta, då har väl inte deltagarantalet något med sakfrågan att göra, kolla in ESG, hur mycket back gick inte den.

Jag skickar en plus i kanten för de enusiaster som tror på detta arrangemang och hoppas att ni får uppskattning för det ni gör…

Var stolta över er själva.

AusaBausa
0

ja tyvärr hänger det inte mest på resan utan själva kostnaden det blir..tyvärr har man inte obehindrat av pengar o när inte resten av fam. är så intresserade får man ju välja ihop vad vi gör m pengarna…

Mmia
0

Är det någon som vet något boende på Gotland när utställningen är.

Har missat boendet men färjan är beställd.

PetraJ
0

#13 Vi skall tälta ifrån tis - lör. Lördag skall vi bo på Sudersands vandrarhem på Fårö. Dom har tele 0498-223536

CarolaCarro
0

Ja tycker de är kul att Riks är på gotland.. Men är de någon som vet varför dom la de just på fårö av alla ställen?

Asagard
0

#15 Anders har väl en del av sitt hjärta vid Sudersand, om jag inte minns helt fel. :-)

paparatzi
0

#15 Jag har för mig att det berodde på att det var något annat arrangemang på själva Gotland samtidigt, så det skulle bli för trångt eller något..

VeronicaP
0

DET är ju travtävlingar samtidig för 5 års russen , och det brukar dra en hel del folk och hästar dit, då de måsta anmäla så långt innan och det är kval lopp och sådant där på fredagen och finalen går på söndagen. Det är ju även andra ponnylopp de dagarna.

[LinneaDahlberg]
0

Är det inte medeltidsveckan i Visby också?

UG
0

Jag åker ca 40 mil för att vara med på RIKS, har bokat vandrarhemmet på Fårö till mig och min familj. Vi kommer att stanna på Gotland under fyra dagar för att även kunna se medeltidsveckans arrangemang. Jag har endast en ponny med mig i transporten.

CarolaCarro
0

Jo travet har dubbeltrav fredag & söndag… Men ja tycker nog själv även om ja är gottlänning att de kunde ha lagts närmare Visby..

Mmia
0

Hur är det boxar vid utställningen, finns det i närheten eller hur har ni andra gjort ?

Malu
0

Det är SM i körning helgen efter Riksen så de kunde inte få hyra in sig i Bunge flygfält som annars vore en perfekt plats att ha utställning på! Finns mobila boxar o stora fält o vandrarhem m.m.Men Anders ville hellre vara på Fårö. Visst, det är fint där,men är ju inte särskilt gott om plats på Sudersand för en massa hästar kan man misstänka..
Är även medeltidsveckan också på ön då ja (v. 32).
Så boka in en helvecka på ön! Cool
Boxplatsarna på Fårö ska tydligen vara "lammgrindar"

Annette
0

Är det båt ut till Fårö också då? Jag var där på skolresa i 9:an (för 100 år sedan) Enda gången jag varit på Gotland, så jag minns inte så bra.

Malu
0

#24 Japp, det är bilfärja ut till Fårö som tar 10 minuter o är gratis.Men kan ju tipsa er o vara ute i GOD tid när ni kommer på morgonen de som inte redan är på Fårö, för det kan vara lång bilkö till färjan som nog går ca var 10:e minut eller ibland var
20:e minut.

Annette
0

#25. Jag skall inte åka, var bara nyfiken ;)

Mmia
0

#24 Tack Malin för att du informerar om hur det är på Gotland med färjan och sk. boxarna för det framgår inte någonstans.

PP
0

Det ska finnas vanliga boxar oxå, i första hand ämnade för hingstar. Vi tog upp detta på årsmötet och då utlovades att det skulle ordnas vanliga boxar till alla som så önskade, så hör av er till arrangören för boxplatser.