Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 36-veckans-ponny
Läst 4478 ggr
Annette
6

Veckans Ponny - Hönsetorps Everton

Efter en rad av ston är det nu dags att presentera Evert, en ung valack som är tänkt att bli körponny.

Hönsetorps Everton 38100112

Evert är född 2010 hos Malin Oskarsson i Alingsås. Han är fux med stjärn.

e. Slättens Madgic II RS 386
u. Rosenhagas Ingrid RS 5476
ue. Lakris RS 226

Ägare: Hanna Ling

Ägarens hemsida: www.shettisgalen.blogg.se

Egna meriter:
2010 Nossebro 40p Ch. Föl
2012 Nossebro 38p
2012 Vartofta 38p Ch. Valack

Ägarens egen berättelse om Evert:
Jag köpte Everton hösten 2011. Jag har länge velat ha en unghäst och köra in själv och tyckte det passade bra när jag blev tillfrågad uppfödaren att köpa honom.

Jag kastrerade honom då jag inte hade möjlighet att ha kvar honom som hingst, tyvärr då jag tror att han hade varit en riktigt fin hingst.

Tanken är att han ska bli min körponny och så småningom komma ut på tävlingsbanorna. I våras började jag hans utbildning och nu har vi börjat att vänja honom vid vagnen och det går riktigt bra! Han drar den som om han inte gjort annat. Så snart kan jag också börja sätta mig i och köra korta turer. Ser verkligen fram emot det!

Det som är så roligt med unghästar och speciellt Everton, eller Evert som han kallas, är att han själv är så framåt och vill lära! Och att man ser sitt arbete har gett resultat! Evert har också alltid en nyfiken blick och undrar vad som kommer härnäst.

Vi har kommit en bra bit på han utbildning och hoppas att det kommer gå lika bra som det gjort hittills!

PP
0

Fortsatt lycka till med en fin ponny!

Annelie-P
0

Härlig vinterbild  Glad

Aribigga
1

Åh vad skoj, tänkte först att han var lite lik James men skyllde på att de har samma färg, men sen såg jag att de är halvbröder ju!

Riktigt fin kille med andra ord :)

lurvponnyn.vimeddjur.se