Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1227 ggr
Aribigga
0

Avbiten man

Jag vet att man inte ska klippa manen till utställning men hur kan en domare reagera på om den är tuggad på?

Måste man ha något intyg på att ponnyns polare är en manätare? Det ser ju ut som man har klippt av tussar av manen på vissa ställen -.-

lurvponnyn.vimeddjur.se

Annette
0

Menar du att en domare har kommenterat avtuggad man eller undrar du om domaren skulle kunna kommentera avbiten man?

Intyg om manätande kompis tror jag inte behövs. Däremot skulle inte jag visa en ponny som fått mycket av manen avbiten utan vänta till ett annat tillfälle om det är möjligt. Men det är mitt val och inget råd om hur andra bör göra.

Aribigga
0

Nej jag bara funderade på det imorse, om jag skulle ställa ut James så ser det ju ut som om någon har klippt i hans man. Men det är ju hans polare som har tuggat.

Det är inte mycket egentligen men det syns.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Annette
0

Nu är det väl inga fler utställningar i år (?) så det hinner väl växa ut till nästa säsong?

Hanna-D
0

Du får smörja in nåt äckligt i hans man så hagkompis låter bli hans man. En vän till mig hade parfym i sina manar, alla hästarna hade olika dofter Glad

AnnaLenaK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har också en liten pålle som blivit friserad av illvilliga kamrater i sommar.

Har därför valt att inte ta ut henne på utställning i år. Bilden är från början av augusti och nu, äntligen, har det börjat att likna någonting igen…

Aribigga
0

#3 Han kommer gå i samma hage som hans polare hela vintern så jag tror att risken finns att det inte växer lika mycket som jag skulle önska. Och jag varken kan eller vill dela på dem då de är så bra kompisar, och vad är en avbiten man mot deras lycka?

#4 Redan gjort! Det är mycket mindre bitet i år än vad det var förra året men det är de där testarna som ser klippta ut.

#5 Han är inte alls lika biten som din ponny. Jag har inte ställt ut honom på ett par år men blev lite sugen häromdagen om man skulle satsa på en utställning till våren.

Men frågan kvarstår om jag nu skulle ställa ut, kan dommaren diska mig för det ser ut som om någon klippt i manen?

lurvponnyn.vimeddjur.se

VeronicaP
0

#6 De tror jag inte , vi har problemet med *häxan * att hon trampar ju av sin pannlugg själv så den blir rätt så *rak* i topparna men de kan jag ju inte göra något åt.

Många hingstar kan ju ha kortare svans , antingen kompisar som ätit eller en del hingstar trampar av den själv när de betäcker eller busar.