Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 915 ggr
hhejlollo
0

Bygga muskler

Jag har en shettis på 1,5år och jag skulle vilja sätta lite muskler på honom då han behöver det. Hur gör ni?

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

susanne-s
5

Släpper med jämngamla, jämnstora lekkamrater :)

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Lillabullen
0

Klättring är nog det mest ultimata när det gäller att bygga muskler effektivt har jag för mig.

Att släppa hästarna tillsammans med riktigt bra kompisar, som #1 sa är väldigt bra, men att springa och leka tror jag att man mer får upp konditionen på, självklart beroende på vilka typer av hagar man har.

hhejlollo
0

Tack! Ja mina två går ju tillsammans och är lika gamla så leker gör dom ju:) får försöka hitta nån bra plats att klättra på!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[Billan]
5

Först och främst måste han ha rätt foderstat för att kunna bygga muskler. Fattas det protein så hjälper inget arbete i världen.

Med rätt mängd foder behöver en så ung häst inget annat än att leka med jämnåriga.

PP
8

Utan att veta hur din ponny ser ut och hur berättigad din fundering om muskelbygge är, så vill jag bara påpeka att det inte är så konstigt om en unghäst ser lite kantig och oproportionerlig ut.

Så länge som den har möjlighet att röra sej fritt i sällskap av andra, har tillgång till bra grovfoder, inte har några stora exteriöra avvikelser eller är utsatt för hårt parasittryck, tror jag inte att du behöver oroa dej.

Aribigga
7

Man bygger väl inte muskler på en sån ung häst? De har fullt upp med att växa.

lurvponnyn.vimeddjur.se