Godmorgon 28:e Juni
Sjukt tidigt på morgonen va? Äsch jag har inte hunnit lägga mig än bara. Semester och började storstäda, är än inte klar men det får bli lite senare idag..
Klockan 8.30 skall jag köra kompisens häst till "tandläkaren", skall faktiskt ID-kontrollera nga gamla hästar oxå framåt kvällen oxå. Han med stort H kommer hem idag oxå för att packa om väskan och dra långt bort med sonen på fotbollscup. Ibland önskar man att dom var hemma oftare…
Hoppas ni alla får en underbar dag!
CARPE DIEM!!
"god morgon", har inte heller gått o lagt mig ännu, är en kvällsmänniska. ;) ska sova ut hela förmiddan tänkte jag och sen ska vi åka o köpa skor till ena shettisen som hovis kommer och slår på i nästa vecka. hoppas att det blir bättre väder idag än var den var igår. ganska jobbigt när det ska regna hela tiden.
men. "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" ;)
ha en bra dag // Josefine
God Morgon!
Har inte heller lagt mig ännu, men börjar bli tillräckligt trött snart. Jobbar "kväll" flera dagar i rad och då blir jag lätt en liten nattuggla
Annars händer det inte så mycket just nu, tränar hästarna hårt varannan dag och jobbar nästan varje dag.
Håller på att köra in ett av mina ston, igår var det dags för att gå med "släpan" ordentligt och det gick jättebra! Är så glad för detta, det kanske kan bli en körhäst av henne med
Om man kanske skulle ta och sova lite så jag orkar med morgondagen??
Ha en bra dag! Hoppas vi får lite sol…

Go morgon
Inget regn än i dag, men det kommer säkert.. ska fortsätta tvätta o snickra i stallet idag, det blir riktigt bra i det "nygamla" stallet, får ju plats med ytterligare en häst nu
ska dock inga fler ha just nu…snart har en vecka redan gått på semestern, va fort det går. Till helgen ska jag till Milla, ska bli så trevligt o kul o få se Paola igen, hoppas vårt lilla föl har dykt upp oxå.
ha en bra dag allesammans

god morgon!
har precis haft Anticimex här, två getingbon och ett humlebo mindre nu :) han sprutade lite på myrorna med…
Lite sliten idag - igår var jag först på Dalsgård och hämtade sto+föl, hem och lasta av, in med nästa och full fart till Milla och Favorit. Sen var vi ute med jobb igårkväll, blev himla lyckat och himla sent…. *gäsp*
god morgon eller kanske inte………………
har suttit hela natten och vakat på Paola men inget föl, dumma häst
Dom går ju ute så en annan fick ju klä på sig och ut i häll regn ett antal ggr under natten, tänker det fortsätta regna så här så får paola bo i box och kameran sättes upp, för det ÄR kallt att springa ut mitt i natta i regn.
#5 allt är lungt och fint inga brunster………………..
Det blir till att sova middag idag, slutar om 15 min SKÖNT!!!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
God Förmiddag!
Idag är det full rulle på allting så jag hoppas att man hinner andas emellanåt
Och mitt i alltihop ska ett sto handbetäckas och Jack ska "trimmas" lite inför nästa helgs utställning. Ikväll åker min 2 åriga Islandshäst iväg till sin fodervärd. Hon ska stanna där i 3 år och både hinna få föl och ridas in när tiden är inne för det. Tur att det är Elsas ridlärare som ska ha henne så att vi kan träffa henne ibland.
Det är i alla fall fint väder idag och det uppskattar vi!
Ha en bra dag!!
Amor vincit omnia 

Säger god förmiddag jag också.
Har hunnit ha träff med min handledare på universitetet om mitt exjobb och början ser bra ut =)
Dessutom har jag hunnit reflektera över en del människor. En del männiksor är väldigt hjälpsamma. Idag fick jag hjälp med att ta mig genom en dörr där man behövde passerkort. Jag är lat och har inte brytt mig om att skaffa något eftersom jag nästan aldrig är där när dörrarna är låsta..
Andra människor inser sina begränsningar. Tänker på damen som iskallt vägrade att fickparkera på gatan så hon ställde bilen utanför parkeringsraden och gick in på Pressbyrån
En annan sort är dom där som har för mycket fritid för sitt eget bästa och dom människorna är nog dom mest obehagliga tror jag. När man inte kan respektera en avvikande åsikt utan börjar med nåt som liknar terror för att få den andre att byta åsikt *hurr* ryser..
Den sista sortens männiksor är dom som står rakryggat för sina åsikter och ärligt kan säga "så här är det i verkligheten" man behöver inte tycka om det men så är det.

God förmiddag
Lite regn har kommit. Håller på med inventeringen, nästan färdiga med stora lagret :)
Väntar på att ett par ston skall gå ur brunst, vill betäcka på nästa. Har också insett att åringen inte kommer att ha fält ordentligt till nästa vecka. Men men hon är i gott sällskap för det har inte stoet heller.
Ha en trevlig dag.
God förmiddag!
Blir nästan en vanlig dag på jobbet, som tur var regnar det inte idag..har en del jag måste hinna fixa på stan. Klantade till det lite igrå när jag skull eta ut pengar, skulle ha ut 400kr, råkande trycka en nolla förmycket…
..så första stop på lunchen blir banken.
Ska smita iväg lite tidigare idag, har nämligen blivit blodgivare och ska iväg och lämna för första gången idag (lite smått nervös).
Hoppas ni får en bra dag!

forumet var ju inte i funktion denna morgonen heller. Glatt slår man på datorn och kollar forumet strax efter 5 men inget forum. Sånna dagar utan forum på morgonen dom kan bara gå fel 
God efter middag!
Här har regnet öst ner hela dagen :( Jo det behövde komma regn men med måtta helst. Ikväll ska dottern iväg på dressyrtävling,det är endast tredje gången hon startar i en dressyrtävling och hon är super nervös…..(jag också) Håll tummarna att det skulle gå någotsånär den här gången för henne! Det skulle vara en toppen födelsedagspresent,för i morgon fyller min "lilla"flicka 14år. Jösses,jag börjar känna mej gammal :)
Fölen växer och har börjat leka med varann,man blir så glad av att sitta och se på dom,de är så juvliga :)
Godkväll! Har precis avslutat ångestsamtalet till min nuvarande chef för att säga upp mig - vilket gick mycket bättre än vad jag befarade. Hon ska ringa upp mig imorgon så jag hoppas inte att hon hinner hitta alltför mycket argument, men i så fall har väl jag också en del ess i rockärmen. Vi får se.
Det känns i alla fall SJUKT skönt att ha det gjort! Nu kan jag börja fokusera på det nya jobbet, och idag har jag också fått besked om vilken lön jag kommer få så allt känns hyfsat frid och fröjd.
Det är skönt att vara hemma hos föräldrar och hästar i Karlstad också, nu regnar det förvisso men resten av dagen har varit fin och vi har rensat ur bland alla mina grejer som jag aldrig kommer vilja ha när jag bor själv senare heller, och jag tycker att det är otroligt tillfredsställande att slänga saker så nu är jag nöjd! :)

God kväll!
Idag har jag varit i Falköping och besiktigat Toyotan. När man har en japanare öppnar de bara dörrarna så man kan köra rätt igenom
.
Ungarna har just kommit hem från Visingsö. Mikael tyckte att det är så mysigt där så han vill att vi flyttar dit.
Nu skall vi strax åka till stallet och sköta om hästarna. Ungarna skall sova över där även i natt. De bor i lillstugan, där bodde jag innan jag flyttade hemifrån på riktigt. Den är så mysig, så jag nästan längtar tillbaka till den bekymmerslösa ungdomen.
Det är bra att vara kyrkvaktmästare. Byns äldre herrar kommer och bjuder på nyplockade jordgubbar :)

God kväll!
Har tillbringat dagen i stallet i omgångar då ett nytt föl kom i förmiddags. Inte mitt dock utan en inackordering fölade.
Skall nu åka tillbaka och vaka på de sista två dräktiga på gården. De verkar vara på G - men kommer väl driva mig till vansinne och föla om ett par dagar då jag somnar ifrån.
Fast det droppar mjöl på den ena och den andra har kritvit mjölk plus att de har alla andra texken i princip man kan hitta. Suck!
Mina kortspelarkamrater har dessutom svikit mig - hur kul är det att spela plump med sig själv? :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.