Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 3176 ggr
UlrikaHalfvarsson
0

Små hästskor

Tänkte höra med er var ni köper era små skor? Köpte hem skor i 8x0 och dom var förstora till min mini, nästan en halv cm på var sida om hoven. Våran hovslagare kunde inte få tag på så små skor.

Grodan
0

Hihi, jag kan tänka mig det. Gah, så sött med så små hästskor..

/helt ot… sårri

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

PP
0

De säljer ut skor på djuraffären i Ludvika (den vid Arbetsförmedlingen). Nu var det ett tag sen jag var in, men då fanns det ett gäng pyttesmå kvar. Tror de är märkta 8x0, men de är mindre än de 8x0 som finns på Aubiose. Hade den sorten till minin jag hade men har ingen som kan ha så små längre.

Om du vill kan jag kolla om de finns kvar?

SofieN
0

I hööks butiker finns det 7x0, dock bara framskor.

Kida
0

Vår hovis kapar av vår minis skor.

Aribigga
0

Min hovis sätter på 7.0 på James och har köpt mindre skor någon gång, jag ska höra med henne var hon köper skor nästa gång hon kommer.

lurvponnyn.vimeddjur.se

SannaHolmgren
0

Den hovis jag har kapar med vinkelslipen.

AnnikaSvensson
0

Vi köper  skor i Hannas travshop på Halmstad travet ,hon har till riktigt små hovar .Rita av hoven och ta (skicka) med för nr stämmer inte mot andra skor.

hannashastshop.se finns telefonnr så kan du höra med henne om hon kan skicka till dej

UlrikaHalfvarsson
0

#2 Har du vägarna förbi får du gärna gå in och kolla om dom har några kvar =)

Tyvärr så är det inte bara att kapa av då dom är för breda oxå, det sticker ut en halv cm runt om hela hoven. Men min bror som är svetsare skulle ta med skorna till  jobbet och se om han kunde forma om dom och göra hål för brodd på framskorna (råkade köpa sommarskor).

#7 Ska gå in där och kolla =)

einarsson
0

#8 att de är "för breda" gör inget, hovslagaren riktar (formar) alltid skorna efter hoven. Kapa av dem med vikelslip på längden. Det enda problemet är om ni vill brodda, för det brukar vara mycket svårt att borra i skorna då de är härdade.

UlrikaHalfvarsson
0

#9 Det var brorsans förslag att han skulle göra broddhål, så det är nog inga problem med dagens maskiner :) När det är upp till 5-10mm för breda på var sida så tror jag inte hovslagaren kan fixa skorna utan att "varmsko" tyvärr ;)

Nitro
0

beställ skor från smedjan på färjestad, de gör efter mått!

PP
0

Min sambo borrar och gängar skor till mej, så nog går det. ;-) Problemet på små skor är att få plats med två brodd i tån. Med 5/16" går det bättre.

Har för övrigt sett "köpeskor" med ett broddhål i mitten av tån. Det fungerar det med.