Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 422 ggr
sanne
0

God Morgon 30 Juni

Jaha, det verkligen öööser ner, har regnat hela natten… hoppas ju att vädret är bättre i skåne, dit det bär av om en lite stund, ska bara dricka lite kaffe o så…

Ska bli så kul att komma ner till Millan o sen oxå se Almnäs, o all annat..men först får jag nog gå ut o släppa in vår lilla rymling i en hage. börjar bli riktigt trött på denna lilla dam.. men tur att inte hingstarna ens bryr sig, för hon går mellan deras hagar.

nej, nu hinner jag inte sitta här.. ska ju åka nu ja.. hihi

Annette
0

God Morgon!

Även här har det regnat rejält och håller det har inte slutat helt ännu. Jag tänkte ta sovmorgon idag, men vaknade 6.30 och kände mig hyfsat pigg. Varför gör man inte det på vardagarna?

Grabbarna i huset har åkt till Motala på något modellbygges-tjofräs, så det är bara jag och Cecilia hemma idag.

Det finns en del tvätt efter ungarnas vistelse hos mm och mf, dessutom behöver här städas och bakas, så jag skall nog få dagen att gå ;)

Ha en bra dag, allihopa. Lite avundsjuk är jag på er som skall besöka Almnäs.

Anette
0

God Morgon!!

Här är mulet men uppehåll just nu. Har regnat en del inatt här oxå.

#1 Men Annette, nu har du väl felprioriterat….Förvånadstädningen springer ju (tyvärr) aldrig ifrån en… Hade ju sett fram emot att få träffa Cissi o dig på Almnäs idag!!

Ha en bra dag alla!!

Annette
0

#2. Ååh, åker ni dit! Vad kul! Tyvärr har vi säkert 40 mil dit och skall jag till Rockelstad nästa helg får jag nog vara hemma denna helgen. Allt hänger i vanlig ordning på höväder…..

Titta lite åt mig också ;)

Midlingur
0

Godmorgon!

Idag så ska jag se så hästen lever (stallägarna är bortresta) och ha visning på en drös med kattungar. Tänkte även köra min ponny en sväng. Kanske hälsa på hingsten på betet.

Cattis
0

God morgon!

Har inte ens sovit ännu, kom just hem från stallet där jag fölvakat och dragit ut ett föl i morse strax före 6. Den kom ut med bakbenen först och satt som gjuten. Hade jag inte varit där hade den inte kommit ut… jag drog som en tok.
Dessutom kom moderkakan ut tillsammans med bakfötterna, så jag fick tråckla runt den vartefter jag drog ut fölet. Fölet lever iaf, har bajjat och diat och nu ska jag sova ett par timmar snart…
Måste bara hålla mig vaken två timmar till, så att Emmy kan bli hämtad och åka på kalas med sin pappa.

Det är inte roligt med fölningarna längre, det är bara ångestladdat.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

#5. Jösses! Tur att du bor i stallet, så du var med. Baklängesfödslar är det väl annars inte så god prognos på för hästar. Hoppas mor och barn fortsätter att må bra.

Sasser
0

#5 Vad skönt att det gick bra trots allt…

Godmorgon förresten!

Har gått upp tidigt idag, ena dottern skulle iväg och fiska tidigt så det var bara att gilla läget och stiga upp. minstingen sover fortfarande och männen i familjen är borta över helgen på fotbollscup.

Hit kommer folk från värmland idag och skall kolla på en av ponnyerna som är till salu. Skall sedan packa ihop grabbens hockeyprylar och packa för en veckas hockeyskola. Tur han ska bo på hotell så man vet att han får sova skönt och äta riktigt. Har bara råd att stanna en natt själv i Stockholm, så det är bara att njuta x-a av att få bo på hotell…Vet faktiskt inte när det inträffade senast. Skönt ska det bli iaf.

Hoppas ni får en bra dag!

Milla
0

godmorgon, här är det sol skönt!

Sitter här lite yrvaket och inväntar Sanne.

Usch Cattis, hoppas att mor och barn mår bra.

Vi ska iväg till almnäs idag och det ska bli så skoj och intressant, har laddat kameran.

ha det gott alla och hoppas ni får en bra lördag.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

[Anna-N]
0

#5. Usch, vilken tur att du var på plats! Skönt att det gick bra iaf.

zettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

morrn morrn

de verkar som vädret börjar klarna upp i Borås nu i allafall. Idag ska ja åka till Ryda och se en stor hundutställning. Åker alltid dit varje år och kollar på hundarna. Tjöta lite med våran hunduppfödare som  alltid ha söta valpar med sig hihihihi

Igår fotade vi hästarna. Min lilla Boombastic var den som var snällast och stod still längst. Men fick riktigt bra kort på alla.

nä nu får ja kila ner och äts frukost. Ha en bra dag alla

maggan
0

#10 Vilken sötnos!

maysod
0

Grattis Cattis ! Vilken tur att du var där.och vilka ångestfyllda minuter innan man får ut en som ligger så, hoppas fortsättningen blir bra.

SannaHolmgren
0

Godmiddag. Här är det strålande solsken och vi har just kommit hem från en ridtur, Malin och jag. Varmblodet får verkligen anstränga sig för att kunna skritta i samma sakta takt som shettisen. På turen såg vi en huggorm, som vi nästan red rakt på.

JMax
0

#3 Va härligt att kunna rida ut med sin dotter så där!! Hur gammal är hon?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Silenos
0

Dottern fick en ny häst igår, ett Nordsvenskt sto. vår lilla minivalack Sillen tror ibalnd att han är hingst..Han har fullt sjå att hålla vår  andra valack borta från sin nya fru !

Dottern och jag red ut en sväng tillsammans. Tänkte ta med Sillen som handhäst, men han fick stanna hemma i stallet, det gillade han INTE.

Cttis, skönt att både sto o föl mår bra !

SannaHolmgren
0

#14 Malin är 6 år fyllda, har precis lärt sig att rida lätt i traven.  Lillasyster som är fem åker med i ponnysadeln ibland, men då håller jag ekipaget i grimskaft.