Tack för mig!
Marknaden ser ut som den gör och jag känner ingen glädje eller inspiration att fortsätta föda upp ponnyer som det inte finns köpare till! SÅ därför slutar jag med shetlandsuppfödning…
Skänka bort sina föl, det kan andra syssla med, men jag gör inte det, då avstår jag hellre helt…. Mycket tråkigt då jag älskar mina småtroll och tycker det är fantstiskt roligt att jobba med föl och unghästar!
Devin RS 627 och Syréns Axella är INTE till salu, men nedanstående ponnyer är det:
Qvinn Svart Diplomsto fd 2000. Mor till AVEC RS 551, Vinna stamboksförd m 40 p, Diamant 38 p som 3-åring, Engla 41 p som 2-åring. A-premierad, och är ärdig för ELIT om Engla får diplom nästa år. Lite riden, lättlastad, lättfångad, ranghög i hagen. Betäckt sommaren 2012 m Devin RS 627, troligen dräktig.prisidé inkl ev. föl: 9500kr
Ljungbackens Rob Roy Rödblack valack född 2009. Trevlig gosse, har vuxit upp i hingstflock på lösdrift, också van att stå i spilta. Lättlastad, go kille. Visad på utställning m 77889=39 p Prisidé: 4500 kr
Ljungbackens Fenella Svartskäck sto född 2008. Betäckt juni 2012 med Avec RS 551, troligen dräktig. inkörning pågår. Visad som 3-åring med 39 p som bäst. Har fått 9 p på skritt. Säljes endast till person som vill meritera henne, antingen genom fortsatt avel eller som tävlingsponny i körning. Prisidé inkl ev föl: 15000 kr kan också tänka mig att lämna henne på foder till tävlingnsintresserad person med referenser.
Ja det är trist att det ser ut som det gör…
Men jag hoppas iaf att man kan få betäcka med Devin om nåt år iaf !..
Själv så ska jag vänta och betäcka bara Jossan tror jag, vill ju behålla fölen själv då.
Devin kommer att vara i avel och ta emot ston, kan ev tänka mig att leasa ut honom.