Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 2333 ggr
Silenos
2

Globen

någon som var där ? Shettisarna fick visa framfötterna på många sätt. Barn som var med och red i uppvisningen, trick , Ponnyexpressens lysande 4-spann och…. 20-spannet ! Härligt att se Skrattande

PP
6

Jag såg matinén på SVTPlay och skrattade så jag trodde jag skulle dö åt den franska a-ponnyn som var utklädd till lejon. Så himla frän och hans egna variant av passage, med framben som i snabbspolad film och bakben i skritt, var oslagbar. Kyss

SandraO
1

Ponnygaloppen är ju alltid en favorit också! Lilla lejonet var mycket roligt med :)

veruscka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är 2:a pristagaren Erica Lindström och Lilla Vargen :)

MadeleneJansson
0

Jag var på plats och jag måste säga att jag inte var särdeles imponerad av ponnylejonet…. I mina ögon såg det ut som att ponny var lite rädd för henne, han visade ögonvitorna och höll huvudet lite, lite bortvänt hela tiden. Den sk passagen var väl bara tragisk? hon smätte med pisken på benen och ponny såg inte ut att veta vilket ben han skulle lyfta……

Men.. trick kanske inte är min grej helt enkelt…..

Hanna-D
2

Shetlandsracets vara kan ju diskuteras… Tre ungar åkte av och en funktionär till sjukhus, knappast underhållning i min smak.

veruscka
5

#5 att barn åker av kan man ju faktiskt inte rå över! Sen att en funktionär står ivägen där barnen ska rida in och INTE flyttar på sej är ju enbart den kvinnans fel INTE ponny eller ryttares fel!!!

Hanna-D
3

Jag spekulerar inte i vems fel det är, tycker inte att det är underhållning eller bra reklam.

veruscka
0

bra reklam för vad?

Är en upplevelse utöver det vanliga för dessa DUKTIGA ryttare och hästar!Tänk dej själv att som 8-12 åring att få rida för ett fullsatt globen 11400 personer var det i lördags!

Aribigga
4

#8 Snälla du, kan du inte bara acceptera att Hanna-D inte tycker det är roligt med shettisgalopp?

lurvponnyn.vimeddjur.se

moa
2

Vi tyckte inte heller galoppen var kul att se. Helt galet faktiskt. Ryttarna får vara hur duktiga som helst, men jag tyckte faktiskt att dom flesta inte såg ut att ha så stor koll. Men det var fantastiskt kul med 20 spannet!!! Häftigt! Shettisar är ju för underbara egentligen.

Charlotte-J
2

Nu var jag inte där i år men har varit där och sett det tidigare år + att man ser det på TV och jag tycker inte heller det är särskilt kul att se. Visst är det säkert en upplevelse för barnen men alla dom 11400 som tittar på det då, + alla TV tittare. Är det inte dags att förnya matinén ändå efter alla dessa år. En sak till som är skittråkig är denna Agility för ryttarna och deras stallhundar, fy så larvigt.

Amor vincit omnia Kyss