Ett svart fölår???
Det verkar bli ett svart år för fölen här på iFokus
Nu ska du inte vara sån, tänk på att det viktigaste är att dom visar sig friska och krya
hur menar du nu ????jag serju att det blir ett svart fölår i år
#2 Vad menar du jag ser inget allt är så bäck svart

det har väl kommit både skäck o gulbrun nu, var det inte en fux me?
Herre gud, fölningarna har ju precis börjat. o de flesta avlar väl kanske på svart.. bara en tanke, vi väntar 3 svarta föl i år, så kommer det ut en fux..

vad är det för fel på svarta föl??

#5 Inget fel alls förstås, om man gillar de färglösa ponnyerna. 

#6 inte ett dugg färglösa!
minns du inte föredraget med Bo Furugren?! rött till svart! 

#7 Det är internt skämt här - svart är ingen färg/kulör utan total avsaknad av ljus = färglös.

#8 ja tycker den svarta färgen är snygg på en häst.
#7 eller total avsaknad av reflekterat ljus… svart liksom vitt räknas inte som färg! 
jag skämtade faktiskt jag med, även om ni inte känner till min (värdelösa bör tilläggas) humor än!
men det lär ni snart göra när jag fåt fler sådana här tråkiga dagar på jobbet! 
#9 för att vara lite seriös så tycker jag också om svart. båda mina ston är svarta!

#10 Nästan rätt, vitt är inte EN färg - det innehåller alla färger. :-).
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#12 JAJA! du fattar! 
Nä du Kent! Nu kommer skäckarna och gulbruna med!!! :-D
Och om man nu tolkar det på andra sätt med så har jag inte hört så många svårigheter vid fölningar som förra året… Stämmer det att det varit lättare detta året? Kan det bero på den varma våren?
Någon som har lust att räkna på hur många föl som fått de olika färgerna? 
Hade jag fått ett svart föl så hade jag jublat av lycka!!! Kan ju inte sticka under stol med att det är enormt läcker med svart även om nu en bra häst inte har någon färg så… Fick man beställa ofärgad så.. svart ponny och svart hbl med tecken.. *mums*!!!
Färglös häst… hehe…

svart är den snyggaste färgen som finns överhuvudtaget, synd att min pålle inte är svart. vet inte riktigt vad den färgen han har kallas, brun kanske.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan