Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett12-foder-utfodring
Läst 1141 ggr
Annelie-P
0

Saltstenshållare

Någon som vet vart man kan köpa svarta saltstenshållare i plast, märke "Kraft" för 2 kg stenar?

Förut fanns det på Granngården men nu har de bara sitt egna märke (i alla fall i Östhammar) och de är alldeles för trånga tycker jag.

Annette
0

Dessa finns på Hööks.

Men du kanske menar den "liggande modellen". Den finns också på Hööks.

Annelie-P
0

Det är den stående modellen jag menar, får åka till Hööks och klämma lite, om de känns trånga eller ej. Har du kanske provat förresten?

Annette
0

#2. Nej, jag har också Granngårdens och även jag upplever dem som trånga. Därför har jag nu liggande hållare men de är riktiga skräpsamlare.

Om du provar Hööks får du gärna berätta om de är rymligare än Granngårdens :)

Annelie-P
0

De upprättstående hållarna från Hööks känns lite veka, men stenarna passar och jag har satt upp en på prov.

Annette
0

Hoppas de är bra, isf skall jag nog köpa sådana. DE håller sig renare än de liggande.

Har du saltstenar från Granngården? Såg att Hööks också säljer saltsten nu, iaf i Skövdebutiken.

PP
0

Visst är det lite extra pill med att göra rent de liggande hållarna, men jag föredrar ändå dem då saltet ligger kvar även när stenarna går sönder. Men det kanske bara är mina som slickar stora hål i stenarna..? ;-)

Hanna-D
0

#6 Använder också de liggande och tycker precis som du, stenarna räcker mycket längre.

Annette
0

Jag tror mer det beror på individen hur länge stenarna räcker än på vilken typ av hållare som används. Min valack har liggande hållare och hans saltsten går åt mycket snabbare än hos de två ston som har stående hållare.

Annelie-P
0

Har saltsten från Granngården, deras eget märke.