Ljusbrun ?
Mon om den är brunblakk?
Han har ingen ål.
jag tycker han hade en fin färg men det blir ju ingen färgvinnare av det där :D lika som vår som nästan är brun på vintern och svart på sommaren. jättesvårt att veta ibland… och det är ju sant han har ju ingen ål…. 

Vad läckert! Påminner om färgen som är vanlig bland russ. Det har jag inte sett på en shettis förut.
Kallas den ljusbrun på russ också?
bork kanske??

Jo jag tror att det kallas ljusbrun på russ

Ack så fin unghingst!!! Ser ljusbrun ut…

Det är så kul med lite annorlunda färger!
Han ser på tredje bilden ut att ha ål och mörkt huvud= ljusbrunblack. Men har han inte ål så är han ljusbrun.
Jättesvårt att se bara på foto. Men nog skulle jag tippa på en variant av ljusbrun. Himla fin färg iaf!.
Många väldigt ljusbruna har mjölnos, runda ljusare partier runt ögonen, ljus buk och inte helt kolsvart täckhår och ben som många mörkare bruna har.
Han var väldigt fin! Har aldrig sett den färgen på shettis förrut 
#8 bork=gulgrun!

den har inte gulanlag? Russen häär som jag brukar kika på ser ut sådär och dom är ljusbruna.
Nej det är inte bara mini som har knepiga nyanser, jag fick ju det på min normalstora
#15 Vad fin han ser ut, hoppas ni kommer till start snart! Här kommer en bild från hösten 2006 när han var 2,5 år.
#16 Ijor har inte gulanlag utan har den typsiska russbruna färgen, ljusbrun med ljus buk, ljus mule och ljust runt ögonen. Mamma är svart och pappa brun.
Glada Hälsningar från Ijors uppfödare

#17 Vi tar det lugnt med Ijor då han kom lite efter när han höll på med sina tänder och vi har väl haft lite oflyt med att han aldrig har fått sällskap på banan , så lite trams blir det i ena kurvan , men nästa gång får väl jag ta och sätta mig i en sulky med så han får sällskap *ler* Ijor är jättefin nu och han ska anmälas till riksen med tänkte vi .
#18 Ja, bättre att skynda långsamt, ni har många år på er, kramar!