Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett10-färger
Läst 874 ggr
maysod
0

färg ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu efter några dagar har nyansen på Junis färgade fält visat sig vara olika. Vad skriver man att hon är ?  Kan hon vara trefärgad ? Mamma har ju några kolsvarta fält i gränsen från vitt till det bruna så hon är trefärgad men vi har inte ändrat i hennes papper ännu. Förslag.

AnnaLundin
0

Vad är det för färg på föräldrarna? Orkan antar jag är pappa, vem är mamma?

Utan att ha sett mer än ditt foto skulle jag nog gissa på brunskäck.

maysod
0

Syns bättre på min hemsida där flera foton finns på fölungen. Orkan är morfar, Fernando pappa.

AnnaLundin
0

Aha! Vad är det för färg på mamman då?

(en länk till din hemsida hade gjort saken enklare Flört)

maggan
0

Vilka fina bilder på din hemsida. Jättefin liten tjej.

maysod
0

Mamma är trefärgad skrev jag i huvudet, men här kommer en länk.

http://medlem.spray.se/maysoderqvist/

AnnaLundin
0

#5 Trefärgad är ingen "färg"… ;) Det brukar innebära brunskäck när man skriver trefärgad, eftersom de har bruna fält (möjligen i olika nyanser) och svart i man och svans. Efter att ha sett bilderna på henne skulle jag nog kalla henne för mörkbrunskäck.

Och vad det är för färg på fölungen kan man ju fråga sig, jag hade nog väntat tills den fällt av lite mer innan jag färgbestämt den. Men valet står nog mellan svartskäck och mörkbrunskäck.

Cattis
0

Svartskäck tror jag :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

maysod
0

Jag vet också att trefärgad inte finns med i skalan, men hon har tre stora kolsvarta fält som skiljer sig markant i från de andra fälten ( och är ett fint kännetecken just för henne ) som är bruna. Jenna är reggad som brunskäck i alla fall, de bruna fälten är apelkastade, vilket gör att fälten ser mörkare ut än de är, svårt att visa på bild. Morgan J som har bedömt henne sa att i hans ögon var hon brunskäck och inget annat.Jag tror det blir lika med fölungen,  vore ju trevligt om hon är brunskäck, trots att jag vill ha ett svartskäckat sto.

Men roligt att höra vilka förslag ni andra har, inte lätt med färger. Blir nog som #6 säger att vänta och se

Cattis
0

Min kommentar i #7 gällde alltså fölet, inte Jenna. Bara så det inte blir missförstånd.

/Cattis

maysod
0

Det är ju fölungens färg som jag frågade om ? Jenna vet jag vilken färg hon har.

Cattis
0

#10 Jag vet :-) Men bara så det inte blir fel, för jag skrev en ganska luddig kommentar och ngn kan kanske tro att jag hoppade in i er diskussion om Jenna :-)

/Cattis

[Anna-N]
0

Tycker hon ser brunskäck ut jag. Speciellt huvudbilden, men fölpälsen kan ju vara ljusare.

Hur som helst - Vad fin hon är! Jätteroligt att se :-)

maysod
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här såg min bruna ut då hon var lika gammal.

PP
0

Är inte ett dugg avundsjuk på dej som måste färgbestämma denna! Jag skulle dock gissa på svartskäck…

maysod
0

# 14

Hade bestämt mig att hon ÄR svartskäck, men så börjar hon ändra nyans. På första bilden på hemsidan är det ju inget tvivel. Första tanken brukar vara rätt, men vill gärna höra vad fler tror.

Pheobe
0

jag tror hon är svartskäck. Jämför man med helsvarta så brukar dom ju vara ganska bruna dom också som nykläckta