Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 795 ggr
Midlingur
0

Dumförklarad

Grrr, blev dumförklarad idag av en "besökare" i stallet. Vet inte om det hade med att jag ägde shetland att göra, men idioten hävde ur sig:

"Kan inte din mamma komma och hämta dig?"

Nej, min mamma bor i Malmö…

"Kan inte din pappa komma och hämta dig då?"

Nej, min pappa bor också i Malmö…

"Men vad gör du här då?!" (cirka 10 mil från Malmö)

Öhh.. Jag bor här med min sambo.

Skulle man vara barn bara för att man har shetland?!! De flesta tror att jag ligger runt 23/25-års åldern, men det verkade tydligen helt omöjligt att passera som det idag.

/Caroline 21 år, snart 22 

Pheobe
0

Ja du det  är som min vardag då folk tror jag är 17 till utseendet. Jag är 27 och har två barn. En är 6 och den lilla är snart 10 månader. Det är ju hemskt att någon så ung har två barn… jag får höra dagligen MEN du är ju inte så gammal!!! Och när man säger att jag är 27, OJ det trodde jag inte. Suck!

Midlingur
0

Usch, det kan inte vara kul!! Tatuera in "myndig" i pannan :)

Annette
0

Det kommer en dag när man blir glad över att folk tror att man är yngre än vad man är. Njut av att se unga ut medan ni kan, snart är även ni rynkiga och gråhåriga  Flört.

Ledin
0

haha det e som jag får visa legg när jag köper folköl dom skäms lite när jag visar leg å dom ser att man är 31år

Benjamin
0

För inte så många år sedan blev jag tillfrågad av busschauffören på en linjebuss i Lund om jag skulle köpa en hel eller halv biljett. Gränsen för hel och halv gick då vid 16 år. Den kommentaren levde jag nog på en hel vecka. Glad Så vänta du tids nock blir du också gammal och grå och välkomnar sådana kommenterer.Flört

Ove-D
0

Men det roligaste jag varit med om i ämnet ar när jag var ca 25 och satt på busen på väg hem och några ungdomar undrade om jag skulle till fritidsgården… de trodde typ jag var 16 eller nåt… hihi… Skrattande

Ove-D
0

# men en 21 KAN bo med föräldrarna… Jag vet till och med en som var 30 som bodde hos föräldrarna!! men han ser jag inte som normal…

Lindbygarden
0

Nämen guuud va glada tjejer!!! Från 27 till 32 så sa det slurp och slam i mina hud och fettceller och jag gick från vamp till tant..

Skulle bli överglad om ngn tog mig för ung…Cool

Therese_Melberg
0

Hm, vet hur det känns… hade hästkunskap i skolan en gång och vi skulle lära oss hur man förbereder och visar hästar på avelsvärdering m.m. Läraren frågade då om någon hade visat hästar förr och jag sa att jag hade visat shettisar på utställning och premiering. Men det är väl ändå inte samma sak får jag höra då i nedlåtande ton. Nähe? varför inte? Om hon bara menade att det betydde nåt om man visat hästar med en mankhöjd över 148 cm kunde hon väl ha sagt det. Blev sååå arg! Hur tror hon att det går till på shettisutställningar då, vi bara kommer med vara lurviga köttbullar direkt från hagen och släpar in dem framför domaren eller? BLÄÄÄÄ vad sur jag blev!

Hennum
0

haha… oj, det var roligt att läsa det här. än så länge så brukar folk tycka att jag är ungefär lika gammal som jag är. och det känns skönt. jag vill inte att folk ska gå och tro att jag är 5 år yngre än vad jag är eftersom jag redan bara ska fylla 19:P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

andaloce
0

Jag har varit med om samma sak Måånga gånger. Idag är jag 29år har två barn, 7 resp 4,5år. Många tar mig ändå för att vara i 20 års åldern.

Det var ändå värst när man var i 18-22 års åldern näre folk trodde man var 16….

Men det är väl så när man är kort har små bröst och osminkad, och oftast "stallklädd".Flört

Houdini
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snyft, det är då ingen som tror att jag är 21 längre. Gråter

Jag blir nog 33 snart om jag har räknat rätt (det börjar bli så långt att räkna).

Det räcker med att räkna till 3 som min lillpojk, eller 4 min andra lillpojk (Palten)

Jenny_Danhage
0

Jag är 33 men fick visa leg på systemet för ett tag sedan. Det värmde lite.

Men jag har märkt att de flesta drar av ca 5 år när dom gissar min ålder. Fast det är kanske inte konstigt. Jag är bara 156 cm och väger ca 46 kg. Min son på 10 år växer snart ikapp mej.

Lindbygarden
0

Ja är man kort och smärt så blir det ju lätt att man ser yngre ut!!

Ahnna
0

Jag får ofta höra från "äldre" människor att jag ska vara glad åt att folk tycker att jag ser ung ut. Men det är inte ett dugg kul att få höra att man ser ut som 15 när man är 25! Det betyder inte att man ser ung ut, det betyder att man ser omogen ut… (Rent fysiskt, kanske i kombination med klädstil?)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se