Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 648 ggr
Madelene_Udd
0

Ledsen - förlorade föl lördags

Ja, man kan ju inte säga att det där med avel gå så vidare bra för mig. På mina 2 första år med avel har jag fått 3 döda och 1 levande föl på mina 2 ston……Dessförinnan gick den ena gall ett år.

Känns som att ingenting är roligt just nu….Förra året fick shettisen Ella en fullgången dödfödd hingstunge, som kom ut med efterbörden runt halsen. I lördags kväll fölade min ardenner, tvillingar, 3 veckor förtidigt, döda och inte fullt utvecklade.Gråter

Varför utsätter man sig för sånt här????

Bägge två åker till hingsten i slutet av veckan, men med min otur förlorar jag väl både sto och föl nästa år…..

PetraJ
0

Gråter

Hanna-D
0

Jag beklagar dina förluster.

Pheobe
0

ush nä granska upp dej! JAG vet hur det är att bara ha strul. Det blir förhoppningsvis bättre.

Glöm nu inte ultraljuda dina ston så du slipper tvillingfödslar i framtiden.

sanne
0

Men gud madde, din stackare, nu ska vi se till att Ella blir dräktig o att även Pia har tagit sig så du får 2 fina shettis bebisar nästa år, sen ska du se att din stora tar sig o att allt går bra nästa år. Nu får det vara bra med alla sorger,  du är välkommen på fredag så ska jag ta hand om Ella o bebis så gott jag kan.

hör av dig om jag kan göra något annat för dig.

kramar Sanne

Madelene_Udd
0

# 3 Hon ÄR/ VAR ultraljudad…..och det är inte på något sätt en garanti för att man inte skall få tvillingar.

Madelene_Udd
0

#4 och ni andra också… Tack! Det värmer med lite medlidande….Kyss

Lindbygarden
0

så hemskt! Vi förlorade vårt första föl också… det är fruktansvärt..

*stor kram*

Minsanne
0

Du har mitt största medlidande också. Jag vet hur jobbigt och hemskt det är. Försök att ta nya tag!

Daladis
0

Fy vad jobbigt! Det är sånt som gör att jag tvekar att betäcka mitt sto… Är jätterädd att något skulle hända henne, det skulle inte vara värt det… Men som Anne säger: Försök ta nya tag! Kram på Er från Erica med flock

bonde
0

Nää, fy vad tråkigtGråter. Men du ska se att nästa år går allt bra, nu har du haft din beskärda del av tråkigheter.

Förresten så såg jag dig på hästnätverks träffen, kände igen ditt namn härifrån. Jag satt längst fram på samma rad som dig.

Charlotte-Aveback
0

Beklagar verkligen förlusten av ditt föl. Det är jättejobbiga stunder att gå igenom … men på något sätt så hittar man oftast tillbaka till glädjen med de små liven igen!