God kväll den 27 juni
Nu stänger vi "butiken" för idag. Tidigt i morgon bitti åker vi ner till Holland för att besöka min sambos mamma och syster över helgen. Det är alltid lika mysigt! 
Skall dessutom passa på att göra ett stuteribesök på fredag kväll hos familjen Molenkamp på Stuteri Stepelo. Skall bli jättekul - vi vill säkert ta med oss så där ett dussin hem! 
Ha en bra helg allihop så hörs vi på söndag kväll när vi är hemma igen!

Vad trevligt! Mitt stos mor kommer från Stepelo.

#0 Ha en skön helg hälsar Ulla & prinsessan Rosenknopp

Vad kul! Vad heter mamman? Är ditt sto född i Sverige?

#3. Modern heter Elke v. Stepelo och är nu exporterad till Finland. Mitt sto är född på Smevallen.

#2: Tack! Ha en skön helg ni också! 
#4: Aha!
Lottie: Om du har kameran med, kan du vara snäll och ta ett kort på Vera vd Bloemhof till mig? Ha det så trevligt!

Molenkamp? Är det samma herre som dömde riks på Axevalla 2003?

4 Elke har jag sett många gånger hos Jeanette, jag tror även Karin och Stefan ägde henne ett tag, fint sto.
#0 Ha en trevlig helg. Skulle oxå vilja åka neröver och se på fina hästar.

#8. Stämmer, jag har pratat med Karin om henne. Jag har bara sett Elke en gång, på Jäboruder. Därifrån såldes hon till Finland.

Hoppas ni får en trevlig helg nere i Holland! Så kul att ni ska hälsa på på Stepelo! Därifrån kommer Morette som jag köpte tillsammans med Ina.

Tack alla! Det har varit en fantastisk helg i Holland! Vädret var ömsom regn, ömsom sol, men det var helt OK. Det viktigaste var att regnet höll sig undan medan vi besökte stuteri Stepelo! 
Som en extra knorr på det hela så visade det sig att just den här helgen pågick de holländska mästerskapen i dragkamp i närheten av där vi bodde! Självklart åkte vi och tittade - vilken härlig syn! 
#6: Hanna: Medan jag gick och pratade häst med Edith och Remond så bad jag René ta kort på alla ponnyerna …
Vi såg Vera med sitt lilla föl vid sidan och jag har foton på henne. Jag skickar det till dig via e-mail så fort jag har laddat upp dem.
#12 Tusen tack!