Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett15-sjukdomar-skador
Läst 506 ggr
Hanna-D
0

Veterinärer...

Hade ut veterinären i kväll och UL:ade lite ston och är så glad, inte bara för resultatet utan för en superduktig vet!

Duktiga veterinärer växer inte på träd (inte här ikring i alla fall) men efter att "vår" veterinär som vi haft i 17 år flyttat, så fick jag tag i en lika bra. Jättetrevlig, förklarade vad hon gjorde/såg på skärmen m.m. och kanon handlag med hästarna. Stor eloge till henne.

Hur har ni hittat era veterinärer? Innan jag hittade denna sökte jag på nätet men det verkar vara fel ställe att leta på…

Cattis
0

#0: Det är inte så att du har lust att dela med dig? Vi andra i området som också "förlorat" EM letar med ljus o lykta efter någon bra som gör UL.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

VeronicaP
0

Jag har en gammal vetrinär som vi har anlitat i flera år , han är ju pensionär eg , så när han lägger av så vet jag inte alls vem jag ska anlita längre.

Gentle
0

Vi har distriksveterinärer och jag har haft turen att jag fått den som är bäst med hästar och han är guld värd.Men det pratas ju om att distriks vet ska försvinna så då vet i katten vart man ska vända sig.

Annette
0

Den bästa veterinär jag träffat jobbar på Axevallas travklinik. Är kunnig, sympatisk och har mkt god shettiserfarenhet ;) Kommer absolut åka dit i fortsättningen, hade börjat med det för länge sedan, men jag trodde att de bara tog emot travare. Tänk vad bra att det inte stämde.

Vid vaccinationer, kastreringar och annat kommer distriktarna ut. Även där har jag en favorit, som jag oftast har turen att få.

dajmie
0

Instämmer med föregående talare, har varit hos honom vid flera tillfällen, han är superduktig, jag har även fått honom som mentor, kunde inte bättre få, han är mycket duktig på ben framförallt.

AusaBausa
0

Har anlitat den jag har sedan jag anlitade ngn klåpare t vet. en gång o aldrig gör om det! Fick ta ut nästa vet direkt efter han varit där. Ska ju dock sägas att han var mer kovette än hästvet.

Hon jag har nu är en superduktig hästvet. Kan väl vara lite mesig ibland mot hästarna men gillar henne skarpt för hennes kunnande o hennes raka ärliga sätt!

Fick nys om henne efter att vi varit på semin m halvblodet o hon var vette där!

RebeckaSvensson
0

Har turen att ha en kanonduktig veterinär som verkligen ställer upp när det behövs. Han är verkligen guld värd. Har nått pensionsåldern egentligen men som tur är så ska han fortsätta hålla på så länge hans hälsa tillåter det. När jag inte har haft möjlighet att vara hemma under dagarna så har han kommit vid 20 - 21-tiden när jag kommit hem bara för att spruta en häst. Alltid snäll och försiktig med hästarna och gör verkligen allt för djuren. Han har kört hos oss sedan långt innan vi började med hästarna och därför känner vi honom väldigt väl och han oss vilket också är värt mycket.

Hanna-D
0

#1 Jovisst kan jag det men hon var inte så pigg på att ta flera kunder. Hon jobbar som seminveterinär och har ett fåtal kunder efter sitt ordinarie arbete. Hon var här först vid 20-tiden i kväll, det kallar jag engagemang!