Magic Brush
Jag är lite nyfiken, vad ni tycker som provat dessa borstar? Själv tycker jag inte alls om dem, men det kanske är ovana.

Jag älskar dom! kanske inte till vinterpälsen men resten av året så används dom flitigt här!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Ah, det är kanske därför de inte funkar så bra
.
Kanon ,funkar på det mesta förutom angorapälsar…som fullt lurviga shettisar men på min nordis o tinker alldeles bra med vinterpäls oxå.

Jag använder dom till mattorna då jag har långhåriga hundar 
även katthår tror jag funkar.

#4 smart, det måste jag testa
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Jag tycker dom är jättebra, speciellt under hösten/våren då päslen är lite halvtjock. Den har ju mycket tätare och mjukare piggar än den vanliga piggborsten så känna som hästen blir renare, tycker den lämpar sig bra för manar och svans också då det inte lossnar lika mycket tagel med den!
Jag köpte min första i Herning, Danmark år 2000, det tog ett tag innan de kom till Sverige… Tycker dom är superbra! Används till allt, t ex för att gnugga skäckarna riktigt vita vid schamponering.
jag köpte mina för flera år sedan, och de ser och känns fortfarande som nya! De funkar bra året om på mina shettisar :)
Jag gillar dem inte alls. Tyckte inte de hade alls den effekt som utlovades. Men nu när jag har en skäck kanske jag får prova den som Hanna beskriver. :)
#9 skönt att man inte är ensam om att inte tycka om dem.
Super att borsta ansiktena med, mina gillar dom verkligen.