Hur ser din shettis ut?
Hejsan! Som rubriken lyder, hur ser din shettis ut?
Skicka bild samt skriv kort om hästen.
Detta är våran goa gamla gubbe WÄNGA IVANHOE… F.1990 efter Gulle undan Wänga San Soucie… Visad med 40 p på gamla dar. Har tävlat Dressyr/precision körning, riden dressyr-hoppning, western, trav & Gymkhana. Även varit med i Ponnyallsvenskan i dressyr/hoppning i lag. En underbar individ i alla lägen. Tävlas fortfarande i körning/ridning.
vad sööta allihopa är!

Puh.. Nu får det räcka för denna gången.. Har ett par till..

Sen har vi Fäcklingefors Virvla, vårt första föl här på gården. Hennes mamma är Savannah och hennes pappa heter Almnäs Flis. Virvla är mörkbrun född i maj 2006. Hon är jättetrevlig att hantera, totalt orädd och en jättemysig liten tjej som vi är supernöjda med. Har tyvärr inte något nytt kort på henne, kortet är från i mars.
Vi har en liten hingst som är 10 månader. Han var brungrå när han kom i början av maj men har nu fällt av en hel del och merparten av hästen är numer gråskimmel, jätte läcker!
Han är pigg och glad, hoppar enormt bra!! Han skulle kunna bli en mycket bra liten hoppare tror jag. Vi har en gärdesgård i hagen där det finns en ngt lägre passage och jag trodde han skulle få svårt att ta sig över men han formligen flyger över, hur lätt som helst! Tänk om vårt kommande halvblod kan hoppa lika lätt! Han har ingen godkänd stam tyvärr då han är en "hemmaprodukt" Kommer kastreras.
Ser ut som en åsna på bilden:O) Precis hemkommen och har numer en ny grimma…
Detta är mina två shettisar Andrea -92 (e: Timothy van Stal Geerhof) och Ka-Xella född 25 maj -07 (e: Allgunnens Xtan).
Andrea är väldigt skyddande av sin fölunge och vill inte att någon ska vara dum mot lilla Ka-Xella. När hon inte har föl är hon pigg och gillar det mesta inom ridning så som hoppning, dressyr osv. Hon kan då hanteras av även småbarn från 4-5 år.
#17 Va kul med en till Flis avkomma
Själv har jag diplomstoet Felicia u Östertorps Athene e Almnäs Flis. Hon är 8 år och tävlar i ponnytrav med ett rekord på 2,55,8. Hon är den snällaste shettisen vi har hon är lugn samtidigt som hon är framåt, hon har ett fantastiskt löphuvud trots att hon inte har travföräldrar. Hon både rids och körs av min lillasyster.
Bilden är från Felicias första seger med Linn Andersson Glaad i sulkyn och foto-mike som fotograf.

#8# Så fin Cikoria är…
Hälsn
Carina

glömde skriva vilken härstamning på hästarna jag har (men det kan ni ju i och för sig se på "min sida".. men
Östertorps Kefir -96 är e:Almnäs Origo u:Östertorps Effi o Risslas Kelda -07 är e:Kölnäs Camillo.
Kefir ska premieras upp till A nu i sommar o hoppas kunna visa Kelda på ngn utställning i år.

Då kan jag visa min lilla Aron E skäpperöds Sebastian u Ronja.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
#24 Gud såå söt han var o vilka fina färger….

Min 2 åriga lilla dam (e.Pavarotti) med ena sonen, världens snällaste häst, hon fullkommligt älskar barn, lättlärd och alltid så glad finns inget ont i denna häst hon älskar när alla barn borstar henne, gnäggar alltid glatt när nån av oss kommer, kommer travande emot. Ett riktigt kanon köp tycker vi.

#28 vilket litet busfrö

Muller är 10 år, hingst och en duktig körhäst, ridhäst, och en hejare på agility. Jag köpte honom våren 2006 för tio (10) kr av en tjej som tröttnat. Då var han i stort sett ohanterad. Han hade en grimma, men den hade han vuxit ur. Så jag fick köpa en ny för att få hem honom
Malin 6 år rider utan svårighet vår lilla hingst i skog och mark, och han går snällt förbi andra hästar som vi passerar ibland.
#25 Gud så söööööt!

#31 tack. Ja han är underbar
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Såhär ser min shettis ut. Hingst. ca 18 år, vi vet inte exakt. han är omkring 85 cm i mankhöjd har jag för mig. vi köpte honom för snart 10 år sedan. Har alltid haft en dröm om att köra in honom. När jag var yngre och vägde mindre "red" jag på honom ibland (kanske 7 år sen eller nåt), men det var snarast att sitta på medans mamma eller pappa ledde honom. Efter det har syskonbarn ridit/suttit och han har tydligt visat att det inte uppskattas. Han tycker om att rymma, men det var ett tag sen senast. Har försökt få honom såld men det har varit omöjligt.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#35 Wow vad läcker han ser ut!!! Men om jag tolkar det rätt så har han inte papper/stam… Vad begär ni för pris? Ingår utrustning?

alltså. vad lite lugg alla shettisar har. hur kommer det sig. klipper ni den eller något? det är sällan jag får bilder på min häst där man ser ögonen.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#42 kan ju vara så att de flesta shettisarna som är med på bild här är unghästar och inte ha hunnit fått så mkt lugg än.. Eller så är de brukshästar som man har klippt luggen på.