Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 3262 ggr
aurora97
0

Hur ser din shettis ut?

Hejsan! Som rubriken lyder, hur ser din shettis ut?
Skicka bild samt skriv kort om hästen.

aurora97
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då börjar jag.
Till vänster har vi Robust (kallas Henke) och till höger har vi Savoj(kallas Nalle) Henke är väldigt envis att rida och Nalle vill alltid springa omkring samt äta gräs när man rider honom. Deras favorit godis är gröna äpplen.

RebeckaKihlberg
0

Här är min Roshems Red Baron ("Barre"). På kortet är han 5år och hingst, på en utställning i Bjärsjölagård (39p) Nu är han 7år, valack. Han är utlånad till sin uppfödare, vars dotter tävlar honom i ponnytrav.

Ursäkta den dåliga upplösningen på bilden

Sasser
0

Detta är våran goa gamla gubbe WÄNGA IVANHOE… F.1990 efter Gulle undan Wänga San Soucie… Visad med 40 p på gamla dar. Har tävlat Dressyr/precision körning, riden dressyr-hoppning, western, trav & Gymkhana. Även varit med i Ponnyallsvenskan i dressyr/hoppning i lag. En underbar individ i alla lägen. Tävlas fortfarande i körning/ridning.

Sasser
0

Min lilla 1 årstjej, ESÅ SIMPLY the BEST. Hon är efter Kärlingehults Orkan 176 och Källbergets Ginette 4467. Inte visad ännu, men hoppas på att hinna det i år.

Sasser
0

Grabben med hjärta av guld.

Blåklockans Born to Be Brave är 2 årshingsten efter Zorry.

lovisa.
0

vad sööta allihopa är!Kyss

AusaBausa
0

Har ingen egen shettis längre men min foderhäst ser ut så här…tillsammans m sin föling…Kefir o Kelda.

IdaS-A
0

Detta är Cickoria född 1999. Hon är riden och lite körd. Hennes pappa är Chicago v h Woudal och hennes mamma är Haranclave v st Dijkzicht. Cickoria har fått guld på utställning.

IdaS-A
0

Detta är Waltzing Matilda. Hon är född i år och är u:Chamness Tammie och e: Borax v Silbersee. Hon är isabell färgad med stjärn.

IdaS-A
0

Detta är Belle de Jour. sv. sto född i år. e:Estel v Bunswaard u:Zessan

IdaS-A
0

Detta är ett föl som är fött i år. Hon är svart och heter Mallory Knox. e:Estel v Bunswaard u:Madonna

IdaS-A
0

Detta är Max Payne. Hans mamma heter Mayflower och hans pappa är Harm v Keizerhof

IdaS-A
0

Detta är Zessan. Hennes mamma hette Zysanne v st Johan och hennes pappa är Valentijn v d Amstelhof. Zessan är riden och körd. Hon har som mest fått 43 p på utställning och blivit BIS och BIR flera gånger. Hon fick diplom som 3åring och är such.

IdaS-A
0

Detta är min absoluta älskling. Hon heter Cookie och är nu 23 år. Vi har ägt Cookie sen hon var 5 år. Hon är riden och körd. Många av mina vänner har lärt sig rida på henne. Hennes mamma hette Wänga Samantha och pappa Östertorps Dagobert. Cookie har fått 38 p på utställning.

IdaS-A
0

Puh.. Nu får det räcka för denna gången.. Har ett par till..

Therese_Melberg
0

Här har vi Savannah, hennes pappa heter Furunäs Sahib och hennes mamma heter Toz Aluett. Hon står som mörkbrun, men är väl egentligen kanske svart. Hon är en helmysig dam med superbra självförtroende, envis, helt underbar att hantera, köra och borsta.

Therese_Melberg
0

Sen har vi Fäcklingefors Virvla, vårt första föl här på gården. Hennes mamma är Savannah och hennes pappa heter Almnäs Flis. Virvla är mörkbrun född i maj 2006. Hon är jättetrevlig att hantera, totalt orädd och en jättemysig liten tjej som vi är supernöjda med. Har tyvärr inte något nytt kort på henne, kortet är från i mars.

Lindbygarden
0

Vi har en liten hingst som är 10 månader. Han var brungrå när han kom i början av maj men har nu fällt av en hel del och merparten av hästen är numer gråskimmel, jätte läcker!

Han är pigg och glad, hoppar enormt bra!! Han skulle kunna bli en mycket bra liten hoppare tror jag. Vi har en gärdesgård i hagen där det finns en ngt lägre passage och jag trodde han skulle få svårt att ta sig över men han formligen flyger över, hur lätt som helst! Tänk om vårt kommande halvblod kan hoppa lika lätt! Han har ingen godkänd stam tyvärr då han är en "hemmaprodukt" Kommer kastreras.

Ser ut som en åsna på bilden:O) Precis hemkommen och har numer en ny grimma…

Ove-D
0

Detta är mina två shettisar Andrea -92 (e: Timothy van Stal Geerhof) och Ka-Xella född 25 maj -07 (e: Allgunnens Xtan).

Andrea är väldigt skyddande av sin fölunge och vill inte att någon ska vara dum mot lilla Ka-Xella. När hon inte har föl är hon pigg och gillar det mesta inom ridning så som hoppning, dressyr osv. Hon kan då hanteras av även småbarn från 4-5 år.

sofia-
0

#17 Va kul med en till Flis avkomma

Själv har jag diplomstoet Felicia u Östertorps Athene e Almnäs Flis. Hon är 8 år och tävlar i ponnytrav med ett rekord på 2,55,8. Hon är den snällaste shettisen vi har hon är lugn samtidigt som hon är framåt, hon har ett fantastiskt löphuvud trots att hon inte har travföräldrar. Hon både rids och körs av min lillasyster.

Bilden är från Felicias första seger med Linn Andersson Glaad i sulkyn och foto-mike som fotograf.

Silenos
0

Här är Skäpperöds Silenos, liten häst ( 78cm ) med stor hjärnkapacitet.

Trots  sin lilla storlek är han en allroundponny. Rids av barn i åldern 3-7 år , körs och tränar agility.

carina-w
0

#8# Så fin Cikoria är…Flört

Hälsn

Carina

Carolrita
0

Här är min lille kung, Sir Philip e. Aron, u.Ronja, ue. Godeman. använder honom till körningen bland annat. Han har gått ner en hel del i vikt o har blivit riktigt fin, tycker jag.

AusaBausa
0

glömde skriva vilken härstamning på hästarna jag har (men det kan ni ju i och för sig se på "min sida".. men

Östertorps Kefir -96 är e:Almnäs Origo u:Östertorps Effi o Risslas Kelda -07 är e:Kölnäs Camillo.

Kefir ska premieras upp till A nu i sommar o hoppas kunna visa Kelda på ngn utställning i år.

susanne-s
0

Då kan jag visa min lilla Aron E skäpperöds Sebastian u Ronja.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

AusaBausa
0

#24 Gud såå söt han var o vilka fina färger….

Puzzel
0

Min 2 åriga lilla dam (e.Pavarotti) med ena sonen, världens snällaste häst, hon fullkommligt älskar barn, lättlärd och alltid så glad finns inget ont i denna häst hon älskar när alla barn borstar henne, gnäggar alltid glatt när nån av oss kommer, kommer travande emot. Ett riktigt kanon köp tycker vi.

Ponyvon
0

Dette er mine ponnier for en uke sidenGlad

Benjamin
0

#28 vilket litet busfröGlad

SannaHolmgren
1

Muller är 10 år, hingst och en duktig körhäst, ridhäst, och en hejare på agility. Jag köpte honom våren 2006 för tio (10) kr av en tjej som tröttnat. Då var han i stort sett ohanterad. Han hade en grimma, men den hade han vuxit ur. Så jag fick köpa en ny för att få hem honomCool

Malin 6 år rider utan svårighet vår lilla hingst i skog och mark, och han går snällt förbi andra hästar som vi passerar ibland.

Sasser
0

#25 Gud så söööööt!

susanne-s
0

#31 tack. Ja han är underbar

www.gullsmyrastuteri.se

Kine
0

Bella Bjørk 4-års sto e.Linda's Arnica Montana(no) u.Tirrick of Foula(gb) 

Har et stort håp om at hun skal bli en topp kjøreponni.

Kine
0

Ariel 7-års sto e.Scamells Supersonic u.Jane Sarah

Tonje har vært så snill å låne henne bort til meg. Brukes til avl og kjøring.

Hennum
0

Såhär ser min shettis ut. Hingst. ca 18 år, vi vet inte exakt. han är omkring 85 cm i mankhöjd har jag för mig. vi köpte honom för snart 10 år sedan. Har alltid haft en dröm om att köra in honom. När jag var yngre och vägde mindre "red" jag på honom ibland (kanske 7 år sen eller nåt), men det var snarast att sitta på medans mamma eller pappa ledde honom. Efter det har syskonbarn ridit/suttit och han har tydligt visat att det inte uppskattas. Han tycker om att rymma, men det var ett tag sen senast. Har försökt få honom såld men det har varit omöjligt.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Ove-D
1

#35 Wow vad läcker han ser ut!!! Men om jag tolkar det rätt så har han inte papper/stam… Vad begär ni för pris? Ingår utrustning?

Sarali
0

Här är min lilla älskling <3<3<3

jecki
0

Det här är mitt sto TAMARA. 15 år e:Tanja vh schoor u:Southley rocky.Har haft henne i ca 1 år. Bestämd liten dam och testar gärna sina ryttare,men gillar hon sin skötare så ställer hon upp på det mesta,men hon är absolut ingen nybörjarhäst.Hon älskar att springa o har superfin trav.

moa
0

Här är mitt sto Moa. Hon är min lilla körhäst och så tränar vi AR också. Det är Moa som får traska omkring med alla små barn på ryggen för hon är så snäll.

moa
0

Tappi, 3 år. Är under inkörning. Han är en väldigt trevlig men ack så envis liten herre.

Therese_Melberg
0

#17 måste bara visa, nytaget foto på Virvla….

Hennum
0

alltså. vad lite lugg alla shettisar har. hur kommer det sig. klipper ni den eller något? det är sällan jag får bilder på min häst där man ser ögonen.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

VeronicaP
0

#42 Inte har alla shettisar lite lugg , *ler*  Tycker nog att de flesta äldre har mer lugg, men det kan vara så att man lyckas ibland ta kort när panluggen är vid sidan om eller nåt sådant.

susanne-s
0

Glad  lite lugg kommer här…

www.gullsmyrastuteri.se

Daladis
0

Här är ett tokkort på Titti, men dock med lugg och man! Skrattande

Therese_Melberg
0

#42 kan ju vara så att de flesta shettisarna som är med på bild här är unghästar och inte ha hunnit fått så mkt lugg än.. Eller så är de brukshästar som man har klippt luggen på.

Miija
0

Hästar är lika olika spm vi människor vad gäller behåring. Dräktighet och digivning kan också påverka. Mitt haflingersto fick väldigt skör man o svans som hon kliade av mycket på under dräktighet.Ledsen

Chirak-96
0

Det här är min Black Birk  f:1991 E: Ekeholms Manolo U: Grållan. Han är super snäll på alla vis min dotter 6 år rider honom själv, han älskar att bli körd. Gnäggar när jag tar fram transporten, han vill åka och se nya platser. Han gick på travet som 5 åring sen blev han för stor.

Miija
0

Är sjuk och har tråkigt så jag lägger in bil på mina små…

Miija
0

Den andra…

Miija
0

Den "stora", med avskavd man…

Kummin
0

Kummin, Valack. :) *Älskar morötter ;)