god morgon 3 juni
morrn morrn
Vaknade upp till ett regningt Borås i dag
. HAde hoppats på sol. Men men min mormor säger alltid mulen morgon ger klar dag. Så man kan ju hoppas att hon har rätt. Men min mormor brukar ha rätt.
Igår var ja på gekås i Ullared. Måste verkligen tipsa om att dom har billig foxfire där. En flaska kostar 69 kr. Så de blev några flaskor sånt med hem. LIte annat schampo till hästarna me. Sen blev de massa godis till mig
. Undra när ja ska hinna äta upp allt de. Lär väl ha i flera veckor framöver.
Idag ska ja jobba sen så blir de till stallet. Hästarna ska få sitt lilla dagliga pyssel som dom e vana vid. Sen till kvällen ska vi åka till brorsonen och ge han en liten skottkärra :)
ha en riktigt bra dag alla
/Sandra

God Morgon! Gissa vad det är för väder? REGN! Jag vill ha sol. Barnen börjar i simskolan idag. Det blir ju jätte kul att stå där i regnet. Men vad gör man inte för sina små godingar.

Morrn morrn , regn regn och åter regn, jag hoppas verkligen det avtar framåt eftermiddagen då Amanda ska till jägers idag och tävla med Dee-Dee.

God morgon! Här skiner solen och det är underbart ute! Ska strax avnjuta en kopp kaffe innan jag väcker "huliganerna". Idag blir det hästpyssel också ska jag hämta min nya rockard som kommit med bussgods. Spännande!!! Ha en bra dag alla! //Erica
God morgon! Det regnar i Malmö :o( …får hoppas det avtar då jag liksom "Gonkan" ska till Jägersro. Annars blir det nog en vanlig dag på jobbet, får hoppas allt flyter på så att jag kommer iväg i tid idag.
God morgon!
Här är det lite mulet men inget regn, och solen tittar fram emellanåt ;-)
Ska få lite besök nu på förmiddagen sen bär det iväg till Busfabriken med barnen, hm. Det fanns visst en cafeteria där jag kan sitta och fördriva tiden på. Sen väntar ett kort besök på Biltema då min bil är i stort behov av ett nytt bränslefilter inför helgens resor.
Ha en bra dag allihop!
Amor vincit omnia 

Go morgon !
#5 regnet är på väg uppåt……
Fy tusan säger jag, vaknade av att jag trodde taket var på väg in, der regnade inte, det fullkomligt vräker ner, Helt otroligt faktiskt.. Så när jag fått i mig mitt kaffe får jag nog gå o ta in lite fölungar, vill inte att dom ska bli sjuka.. Sen blir det ytterligare en dag hemma o inne m barnen.. JA va kul !!!
Hoppas allt har det bra o inte blir för blöta idag..
God morgon !
Här norr om Örebro är det fint väder, ännu så länge i alla fall. Det blåser lite, så regnet är väl på väg.
Hovis åkte nyss, så nu är alla fyra "gummorna" fina om hovarna. Själv ska jag ta en snabbdusch och så har jag ett läkarbesök att passa, därefter optikern, sedan iväg och handla. Så ser min dag ut, ungefär.

God förmiddag!
Finduströskorna kom igår och började tröska ärterna. De började med att köra fast och sedan slirade de mest runt för att försöka komma framåt. Snacka om att fältet ser hemskt ut med alla spår och tur är det att man inte håller på och räknar på markpackningen. Kom över 22 mm igår och att då ge sig ut på fälten förstör bara. Efter ytterligare 10 mm inatt så lär det inte bli bättre att köra idag. Nu hade det verkligen varit skönt om sommaren ville komma tillbaka.
Ska ut och fortsätta jobba, bara varit inne och hållt kaffe och försökt torka upp en liten stund.

God Middag!
Hemma på lunch och byte till torra kläder. Efter maten skall min snälle make hjälpa mig med några besvärliga stenar. Det gick inte att både spetta och samtidigt lyfta bort dom ;)
#. Var ligger den Busfabriken ni åker till? Ungarna och maken var på den som finns i Halmstad medan jag var på ESG.
Här i östra skåne är det också bara regn regn regn o det är så trist!
I dag händer inget förutom jobb o möte m styrelsen på lillans fsk. sen är det nog lite teve o sen direkt i säng. Ha en bra dag alla!

God middag! Här i Stockholm skiner solen - både ute och inne! 
I morse föddes vårt tredje och sista föl för i år så nu kan vi äntligen våga andas ut! Det är inte lika lätt att njuta av dräktigheter och fölningarna längre, med tanke på alla tråkigheter som sker både hos oss och hos andra. Förr så kom fölen nästan som på löpande band - nu är man glad om både sto och föl överlever …
Jag vill rikta ett oändligt stort tack till Cattis för hennes till synes outröttliga fölvakande! Du är helt otrolig! Även ett jättestort tack till Maggan och Kenneth för er hjälp med att regelbundet titta till alla hästarna. Slutligen ett stort tack även till Jemla och Fia för era glada fölrapporter! 
#5 Lyckliga dig:)!! Busfabriken är mitt "nästa" projekt här i Dalarna…:) Jaaaaaaaa det är en dröm att få starta upp den Fabriken här uppe. Jag var där under ESG veckan i Halmstad med min familj och det var så himla festligt. Hoppas att ni hade kul.
#9 Det är Busfabriken i Linköping, ett tips inför Valla ;-))
#12 Ja, om jag är så lycklig vet jag inte men däremot "lomhörd" efter allt stoj och stim. Fy för att jobba där! Men dom hade himla god mjukglass ;-))
Amor vincit omnia 

#13. Hur långt är det från Valla? Finns det bussförbindelser från Valla en lördag? Jag behöver ju bilen eftersom jag för ovanlighetens skull tänker anmäla mina ponnyer dit ;)
#14 Jisses, hur ska en "Icke Linköpingsbo" försöka förklara det? ;-)) Man tar sista infarten mot Linköping (Östra) och så kör man mot flygplatsen genom 2 rondeller. Vid koloniområde på höger sida svänger man vänster och det är skyltat sista biten. Så det är på andra sidan stan från Valla sett. Har inte en susning om och hur bussar går i stan men kolla på nätet om du kan hitta någon turlista.
Amor vincit omnia 

#11 Grattis till fölet!
god kväll!
Grattis till fölisarna både hanna och lottie.
Här är det skönt väder nu med uppehåll och varmt vi har 19 grader nu.
tre dagar kvar och sen går jag på semester gud så skönt!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#17 jag också, så jag längtar till ledigheten!!! Ska bli så oootrooooligt sköööönt!
Avslutar denna termin m fest på fredagen hos chefen o sen blir det fest m jobbarkompisarna på Killebom i Sölvesborg på lördagen. Hade sketa kul förra året o hoppas på lika roligt i år!
Vi lyssnade då på ett lokalt band som är helt otrliga på o sjunga covers, det var fullt m folk så för att hålla våra platser längst fram så höll vi, 3 tjejer, i en stolpe som satt fast i scenen under hela framträdandet…gissa om vi hade ont i armleden dagen efter, hi hi!
men gud så kul det var!