Tips på foder
som hjälper till att bygga upp ryggen behöver jag nu till mitt ena sto. Hon har tappat en del då hon ger enormt mycket di.
Hon går på bete men hon behöver något tillskott.
Funderade på Dodson & horrells Mare & Youngstock Mix är det någon som har gett detta? eller kanske har andra tips på foder.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Eggersman, är ett super foder med alla vitaminerr o mineraler dem behöver, jag har använt deras full foder plus frukt musli.
dem har oxå speciellt avelsfoder o unghästfoder.. kunde ju sagt nått så du kunde fått katalog…
Använder just nu, marsthall (stavningen ??) finns på granngården, köper freizeit just nu, men finns oxå olika.
Matolja i fodret ger oxå lite mer hull o väldigt glansig päls..
har kollat på det fodret
#0 Det fodret är kanon, det använder vi till våra ston. Annars har du ju Build up från Dodson&Horell.
Amor vincit omnia 

Dodson Horells foder är bra. Vi har ett dräktigt sto i stallet som äter mare and youngstock mix och hon är petnoga med sin häst. Hon är nöjd mer än så vet jag inte om det fodret.
Dodson & Horells Suregrow samt Sixteen Plus och Stud Balancer är himla bra.
ok tack då vågar jag handla det till stoet, var lite osäker iom att det är ett ganska så kraftigt foder.
jag använder mej av Gain och Havens foder. Köpte ett kanonbra foder som är tillverkat för avelsdjur. Mkt kraftigt men det tar ej smala djur skada av