God morgon 4 juli
morrn morrn
vaknade upp till ett mulet Borås men tro de eller ej just NU regnar de inte. Härligt. Kanske man kan vara torr när man kommer till jobbet idag
. Fåglarna är minsann glada i allafall.
Idag ska ja i väg med Rosa till veterinären. Dags för ultraljud ju
. Men hon har gått 21 dagar idag och slår som sjutton efter valacken i stallet när han kommer nära. Så hon borde vara dräktig tyvker ja.
Zettan och Bastic fick vara inne några timmar igår. Bastic sov mest och de såg så roligt ut. Men han snarkar när han sover. Låter jätte gulligt. Först trodde man de var barnen som skämtade eller nått men när ja gick och satte mig jämte honom hörde man.
ha en bra dag alla
God morgon
Fixy och bebis (ännu namnlös) fick gå in i morse vid 5.30 då regnet öste ner - det räcker nu! Började putsa på utställningshästarna i går och ska fortsätta i dag efter jobbet.

God morgon!
Passar grannens hästar så jag har precis varit och sett över dem och skurat vattenbaljorna. Det är skönt att komma igång i tid på morgonen så man inte slöar till
.
Jag var och hälsade på Benjamin i går på stuteri Skäpperöd och han var så lycklig. Han går du med 17 minihingstar på 20 ha och stormtrivs. Det blev dock ett långt besök. När vi gick ut i hagen och kallade på Benjamin kom han springande och gnäggade (man blir rörd), men så gjorde även resten av flocken. En efter en kröp de ut igenom staketet och sprang ut på fältet. Så där stod man med en ettåring på ryggen och en treåring på marken och ett gäng hingstar på stycket. Det tog några timmar men in kom de, bra sammarbete mellan en treåring och en mamma.
Jag åker utan häst till Tingsryd så ifall någon behöver visningshjälp så ställer jag gärna upp.
Ha en bra dag alla!
God morgon! Blev lite konfys när jag såg rubriken, zettan är morgontrött, eller är det bara fingrarna som sluntit? Jag hade nämligen för mig att det var juli nu….
Men för min del hade det gärna fått vara juni..
Häls Madde
#4. Ändrat i rubriken. Håller med 4:e juni låter mycket bättre :-)
God Morgon! 

God morgon!
Är så glad! Det blev nämligen bestämt igår att jag ska få köpa isabellstoet som är "sommargäst" här! Inget avelsämne, men hon är bara för underbar!!!
Så att betäcka Titti skjuts upp till åtminstone nästa år, ni som kan det där bättre får ta fram fölisar - Jag köper dom som är mindre önskade istället
. Trodde aldrig att mannen i huset skulle tillåta en till häst, men se han har börjat att gilla mina "kvartingar" som vi kallar dom - alltså kan man ha fyra innan det blir en hel häst…
. Kram på Er! //Erica

#6 grattis till ny häst
go förmiddag.
ska strax ut o flytta lite hästar, fixa en box till en ny häst som kommer idag.. eller ja, nygammal för hon har stått här innan, ett stoooort halvblod, kul bland alla små
sen blir det lite små puts på dem som ska med på lördag, senare ska nya betet stängslas, sen är det väl kväll antar jag.. suck.. snart haft 2 veckor semester i ösregn, börjar jobba igen nästa vecka, då kommer solen säkert…

God dag blir det väl nu då=)
Idag är jag valpvakt åt grannarnas urgulliga springervalp, det är ett heltidjobb! fast man blir lite sugen på att skaffa en liten valpis själv, hon är ju sååå söt…

ops ja har nog varit lite väl trött idag
sprang i från min frukost hemma också. Tur att ni är uppmärksamma som rättade till rubriken.
God middag!
Här ska städas idag och så ska Socker börja poleras på inför fredagen bravader ;-) Även Jack ska få sig en genomkörare inför hans utflykt på lördag. Kul att det händer något i vardagen
Det är jätte mulet här nu så regnet är väl på ingång också så något tvättande blir det väl inte idag, även om det verkligen skulle behövas!
Amor vincit omnia