Nytt år...
…nya utmaningar! Vad har ni för planer, mål, önskningar för 2013? Shetlandsrelaterade förstås.
Själv vill jag utveckla min körning, börja köra par och köra in unghästen. Kanske ta ut mina egenuppfödda ston för att försöka få guld med spets för att nå drömmen om SUCH… (Känns kväsigt bara att skriva det…)
Möjligen ställa ut yngsta valacken i toppskick för att se om han kan få några mer poäng än i år…
Förhoppningsvis våga mej ut på någon klubbtävling…
Och så är det väl dax att bestämma sej för om mitt äldsta sto ska få något mer föl eller inte….

Siktar på ännu ett aktivt RKS-år. Ser fram emot en ny säsong där vi förhoppningsvis kan utveckla oss själva och klubben ett snäpp till. Lite mer dressyr och kör-träning/tävlingar hoppas jag att vi kan få till .
Skulle vilja visa Sillen o tiger på någon utställning också 
Jag siktar på 3-års testet, sen inkörning och sist men absolut inte minst hingstpremieringen…… Vi siktar på att ha en massa kul, det spelar inte så stor roll hur det går, det är bara sååå kul att vara med.
I år siktar jag på ett träningsår med mina två ston, kommer antagligen skippa betäckningar och bara fokusera på träning.
#Vi kommer träna körning som bara den, markarbete. Mål att starta vår första klubbtävling i körning med både Ärla och Esska.
# Avelsvärdering för Ärla.
# Utställningar.
Övriga mål är att få ordning på en ridbana hemma så träningen underlättas samt en renovering av stallet :)
…att äntligen få mina tre svartingar inkörda!
* Eragon ska ju visas fram på avelsvärderingen i vår och förhoppningsvis vara redo att göra sitt bruksprov då.
* Eclipse ska visas på 3-årspremiering och köras in under senvintern/våren.
* Excita ska väl också hinnas med att äntligen få i vagn. Hon rids ju en del av dottern, så det känns inte lika brådskande med körningen för hennes del, även om det är mitt mål.
Vore ju kul att tävla lite på någon/några RKS-tävlingar, men i ärlighetens namn så tror jag inte jag kommer ha den tiden i år över huvudtaget, fast det är klart, man vet ju aldrig… 
Så knappast några jättehöga mål för vår del i år.
min önskan är en lyckad sessong i ponnytravet och någon fin vinst vore inte dum :)
~Ponnytravkusk såklart ;)

Min önskan är att alla fölningarna ska gå bra o resultera i 4 friska miniföl. Jag har ett 3-årssto i år o planen är att visa henne på premiering. Mina nya ministon ska oxå visas för RS. Förhoppningsvis kan ett par av stona meriteras för SUCH, o några andra ponnyer kan börja jaga SUCH. Går fölningarna bra kommer ministona betäckas med Bugatti eller Klaxon, som gör sin första betäckningssäsong. Standardstona Ipotoksina o Juliette ska betäcka med No Fear.
Mitt mål är att vi ska få hem våra två ston som vi tingat. Och att vi ska lära känna och förstå varandra så pass att vi kan börja sätta upp mål :)

Jag önskar mig en alldeles egen liten hästgubbe så jag får en medhjälpare för att komma igång med körningen ordentligt. Går bra med en bättre begagnad på 65+ med obegränsat med tid. (OBS. detta är ingen kontaktannons, en "äkta" make har jag redan)
Har två dräktiga ston som jag önskar får lätta fölningar och friska föl.
Skall betäcka några ston, Junibackens Four Roses är ett av dem. Junibackens Hedda eller Furunäs Ninette är det andra (eller kanske båda?)
Dotterns ponny blir 3 år och skall visas på premiering. Lite utställningar blir det väl också, både med henne och de andra.
Jag har som mål att börja köra min kille regelbundet. Halvåret som gott sen han blev inkörd har jag haft galet mycket att göra i skolan. Så jag hoppas att nu när jag dessutom köpt ny sele så ska vi kunna komma igång och fortsätta lära oss tillsammans.
Sen hade det varit kul att åka på lite utställningar också, så två kanske man kan hinna med i alla fall.
Min önskan är att mina hästar får vara friska och att de fyra fölningarna går väl. Tror inte vi kommer betäcka alls i år. Leker med tanken på att betäcka Gabbana men vet inte med vem i så fall.
Några utställningar blir det förstås och premiering för treårsstoet, hingstpremiering till hösten och två stycken treåringar ska tränas och visas på treårstestet.
Det är vad jag kommer på just nu, hinner säkerligen ändras under årets gång 

Här planeras inte så mycket eftersom kroppen börjat säga ifrån på allvar. Vi får ta en dag i taget.
Förhoppningen är i alla fall att jag ska kunna fortsätta att köra lite med Pride och Winnie även ta ut dem på några utställningar. Winnie har dessutom visat sig vara fena på agility och tömkörning, så kanske blir det lite bruksaktiviteter också. Man vet aldrig…
Troligen betäcker jag inte i år heller.
Mest av allt ser jag dock fram emot att få börja lite smått med "lillebror" - Bokåkras Oliver, som inte bara är bedårande söt utan också läraktig och duktig.. Till hösten ska han få en egen sele och vi ska börja tömköra lite..
Precis som Hanna önskar jag att mina pållar ska få vara friska och må bra. Det är trots allt det viktigaste….
Vi har inga speciella mål i år, hålla igång körningen, kanske komma ut på någon pay and drive om det hålls någon i närheten, möjligen en utställning.
Annars bara njuta av att vara med den finaste ponnyn som finns :)
lurvponnyn.vimeddjur.se
Vår största önskan på Stuteriet är att alla pållar får må bra och att alla fölningar går bra så det kan komma 4 friska fina fölungar till sommaren.
Våra mål är:
¤ att visa fram vårt 3 årssto på premiering för Diplom
¤ att till hösten ev. visa fram en unghingst om han utvecklats som vi vill
¤ att försöka köra in ett par av pållarna
¤ att komma ut på en hel del utställningar under året då det fått stå tillbaka för annat nu ett par år. Så nu är vi sugna igen.
¤ att om jag räknat rätt efter Salvias föl i år ev. visa fram henne för höjning till A
¤ att ev. betäcka om 4-5 ston i år.
Amor vincit omnia 
Mina mål:
Såklart att både familj och hästar får vara friska och att jag får 3 friska levande fölungar till våren!
* Visa min hingst Devin RS 627 på någon utställning, fortsätta åka på körträning med honom, ev starta någon liten körtävling och att han kan få träffa några trevliga ston också!
* Om allt går väl vid fölningen, höja Syréns Axella till A.
* Köra in Ljungbackens Fenella och sälja henne.
* att få sålt min 4-årige valack och kanske, kanske köpa en ridhäst till mig istället!
* vad gäller avel vet jag varken ut eller in, men förmodligen blir det max ett sto betäckt, om ens det!
Mina mål med shettisarna är att delta i utställningar och uppnå guld även med O`Lena. Dessutom vill jag betäcka de två stona
. För övrigt komma igång med körningarna och fortsätta med ridningen.
Mina mål för år 2013 (shit va tiden går…)
- bli medlem i sveriges shetlandssällskap
- komma iväg på min första utställning
- köra in en av mina skruttar
- tömköra båda