Skäck - lika på båda sidorna

Det måste vara ovanligt att de har samma teckning på båda sidorna.

Ja, jag tror det, har inte sett så många och de jag sett har varit mer vita än bruna/svarta och då haft mörkt huvud och en fläck runt svansen. anton är nästan 50% vit och 50% brun…
#0-1 Wow! Häftigt! Det man kan se är ju att Vänster fram är vitare än höger fram men annars var det väldigt jämt på båda sidor! FINT!
Jag har en uppfödning som har en vit fläck på båda sidor men är lite längre bak på vänster sida och det vita på frambenen är olika höga. Annars ganska lika sidor… /Karin
#5-6 OJ!!! VÄLDIGT lik teckning som Kaxig ju!!!!
Fräck teckning av det svarta längst ner på väster fram! :-)

Jag har inga bilder att visa, men min hingst har en röd fläck som går upp över ryggraden, och där syns en 20 cm lång ål. Exakt samma "fenomen" har jag sett på fler av avkommorna, och personligen tycker jag att det är jättekul! Kanske mest för att många har pekat på den där korta ålen och sagt nåt i stil med "vad gulligt, vilken kort ål", så det har blivit ett litet kännetecken på honom. Så det är roligt att se att några av hans rödblackskäckiga avkommor har fått samma fläck och korta ål.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#9 ja det är ju kul att man på teckningen kan ibland spåra elelr misstänka vad det är för stam… :-)
riktigt likadant är det inte om man tittar på frambenen men väldigt mkt är likt
Mitt sto och hennes fölunge ha nästan exakt samma teckning på båda sidorna. dvs hennes vänster och hans vänster, och lika dant på höger sida. Dock skiljer det sig på benen och uppefå ryggen.
Riktigt häftigt, och så ha dom samma färg, musblackskäck!
Jag tror inte att det finns så många som är så jämt födelade mellan mörkt och vitt och sen ser ut så här:)