Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 675 ggr
Anette
0

Nya bud..

sanne
0

Tycker verkligen att det är ett bakslag, vi håller på o förstöra det naturliga i hästarna, flockbeteende o ute gång. Men vindskydd ¨måste finnas om dom går ute länge på ett dygn. jaja.. vi har inte mkt o säga till om

Stackars hästar säger jag, har vänner vars hästar får va ute 3 timmar om dagen i en 5X5 m hage.. tror ni dem hästarna mår bra ? Njee inte så..

Milla
0

ja vad säger man? det är just detta som är djurskyddet, skrämmande!

Djurskyddet gör absolut ingen som helst nytta, jag blir så arg och irriterad. Stallet ska vara i toppskick, men sen om hästarna missköts eller tom inte får vara ute eller ha en kompis spelar ingen roll………………………..

Var har djurens rätt tagit vägen??? det är fritt fram att behandla hästen hur som helst utan att det ifråga sätts Gaaah så arg jag blirSkrikandes

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Ahnna
0

Jag fattar verkligen inte. Om ett stall inte har möjlighet att anlägga hagar, hur kan det då tillåtas ha djur?! Då får man väl för bövelen flytta någon annanstans med sina hästar eller vad man nu har för djur, dit där man kan anlägga hagar.

Och varför ska ridskolor hela tiden får förmildrande omständigheter? Om en ridskola inte har möjlighet att låta hästarna stå i box och gå i hagar, ska de verkligen tillåtas lära ungar att rida och hantera hästar då? Om de inte ens kan visa ungarna god hästhållning, samt utbilda hur hästar behöver ha det för att må bra? Man MÅSTE faktiskt inte ha en ridskola bara för att man bor i stan och råkar VILJA ha en! Eller för att man råkar vara utbildad ridinstruktör och har en dröm om att starta ridskoleverksamhet. Då får man väl välja en anläggning där hästarna kan få ett drägligt liv, istället för att skita i en massa regler och istället skriva protestbrev till SJV och kräva att få lagändring eller dispens. Snacka själviskt, att inte ens försöka ge hästarna det de behöver…

Jag kanske är extrem, men jag skulle inte starta bilverkstad om jag hade ett garage utan uppfart…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Sasser
0

#3 Jag kanske är extrem, men jag skulle inte starta bilverkstad om jag hade ett garage utan uppfart… SANT SÅ SANT!!

Charlotte-Aveback
0

#3: Jag håller med dig! Jag kan tänka mig att det är de stora befintliga innerstadsridskolorna som har tryckt på, då de många gånger har blivit "inbyggda" successivt under åren.

Däremot kan jag inte förstå om nya ridskolor godkänns utan tillräckliga hagar, utevistelse, boxstorlek, m.m.

Ridskolorna är oerhört viktiga för våra barn och ungdomar (inte minst!) men självklart bör man också inkludera god djurhållning i paketet!

Ahnna
0

#5 Ja, för vad är syftet med att lära barn hantera hästar, om man gör det i en miljö som inte är fördelaktig för hästar? Hur ofta hör man inte nyblivna hästägare säga "såhär gjorde vi alltid på ridskolan och då måste det vara rätt"?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

[LinneaDahlberg]
0

Jag blir också orolig.
De har alla dessa regler som måste följas, men när djuren mår dåligt händer inte särskilt mycket då "regelverken faktiskt efterföljs"

Pheobe
0

Jag vet flera som har hästar inomhus hela året och det är hemskt. Här av ju till och med en som hade en shetlandsponny boende i lägenhet! Förvånad

[daytona]
0

o sen kommer djurskyddsgubbarna o tittar in i stallen o gnäller över att taket är några centimeter för lågt!! eller några centimeter för liten box o då man har hästarna ute från 6 till sena kvällen!! Skrikandes