MJ salva
hur ofta ska man smörja in manarna med salvan? Kan man smörja in i svansen också?
jag är så super nöjd med den och kommer absolut att beställa mer när den flaskan jag har är slut.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Vad är salvan bra för? Var det den som förhindrade att fölisarna gnagade??
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
ja och mot knott och andra små hemska djur. Den är även super mot sår

Du kan smörja två gånger i månaden, tvätta ur det någon gång emellanåt, du kan även smörja svansarna, det är så svårt att säga, man får göra det efter behag,jag klabbar i två gånger i månaden. Det används mot eksem, insekter, även bromsar blinningar, fästingar, alla insekter, blandas med vatten och sprayas ut, sitter kvar även om det regnar, så man behöver inte springa stup i kvarten ovh spraya, även många som köper det på mugg, har funkat bra på det också, säljer även detta i Finland Tyskland och Norge, gå in på viking ponnystuteri hon är återförsäljare, och även i skåne ett islandsstuter, han heter Rolle som säljer detta, det står på agges sida om hur den funkar, hon kan den bättre än jag själv. att fölisarna inte tuggar på taglet det är lukten, jag skulle heller inte vilja ha det i munnen, det är giftfritt, bara naturprodukter Lycka Till.

#3 Du har inte glömt oss igen va? :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Nej cattis, det är skickat idag.

Måste tillägga att den har varit uppe på läkemedelsverket och är klassad som läkemedel naturläkemdel och utvärtes läkemedel, finns papper på detta.

#5 Tack, så snällt :-)
# Måste bara säga att jag har haft denna salva tidigare och jag tycker den är kanonbra.
/Cattis

Har du haft den, har du köpt den av mig eller Agge, minnet är inte som det ska, det är väl åldern, kul att du tycker om den.

#8 Köpt av dig, du tog med till en utställning. För typ 3-4 år sen. :-)
/Cattis

Okej. Kommer inte ihåg det.
Jag är också MYCKET nöjd med salvan.
Har hittills inte använt den mot insekter men på ett sticksår som ett sto hade då hon kom hit för ett par år sedan.
Otrolig läkningseffekt med hjälp av salvan, jag rekommenderar den absolut i stall-apoteket!

# 10 Jag har köpt den av dig innan för flera år sen , väldigt många år sen *S* Jag funderar nu på att sätta den på Ajax sår på halsen , det är ju fortfarande rätt stort och tänkte att den veckan jag åker på semester så borde det ju klara av att hålla väck alla flugor.

#8 du har inte glömt mig va
?
#10 skulle det gå bra använda på solexem på vit mule? Mitt sto med bläs har solblåsor på sin vita bläs nämligen
#14 ja det gör det har smörjt in vikings vita mule som också hade solexem och det fungerar.
Kan man köpa direkt av dig Maria? Har mailat Viking utan svar…

Maria kommer att ha med sig till vår Shetland Weekend 21-22 juli, så passa på att slå två flugor i en smäll!! 

Jag ska övertala min sambo nunär han kommer hem på fredag. Så eventuellt kommer vi då hela familjen.

Egentligen är det Agge som säljer den, jag kan väl skicka ändå. Zettan ditt är skickat igår, ska göra en omgång till idag, det är högsesong nu.
MJ salva ? vad innehåller denna salva ? och var går den att köpa ?

Den innehåller Mjölkprodukter, citrusextrakter, tallolja,oljor, Tjära, vinäger. är giftfri.

#19 tusen tack Maria. Hoppas posten är snabb så ja har ett avi i brevlådan idag 

#3: Det låter som om det vore all idé att ha en sån här hemma, om ifall att …
Maria: Har du en som du kan skicka mig eller vill du att jag kontaktar Viking för en beställning?

Ja jag kan skicka, jag bad ju några kontakta Agge, men jag ska ändå in till posten med en sänding idag, en flaska eller Dunk.

#24: En flaska kan nog vara lagom att börja med. Skicka gärna ett PM ang. betalning, m.m.
Tusen tack!

Alla ni som ska ha det till insektsmedel, späd det med vatten så det går att spraya ut det, är dryg.

#25. Ja det kan jag göra.
#27 men jag vill också ha…. Caramelles mule är inget fin…. Hon har nog int i den vita bläsen.

#28.Ska du ner till Tinsryd, jag kommer att plocka med det ner, annars så kan jag skicka ner det eller ge Rebecka det.
#29 Ge det till Rebecka du. Jag ska inte dit. Har ingen barnvakt. Blir bra med en liten flaska eller så. Vet inte vad det kostar men du får pengar av Rebecka… TACK!

Maria, har du skickat till mig? Jag har helt slut.
#16 Lessen om jag inte svarat på mail, har haft lite problem med mailen, har precis fått bredband, så det är mycket som trasslat. Ditt mail ligger nog någonstans, ska kolla.
Kan bara säga att salvan är "Guds gåva till hästvärlden"! Oavsett om man använder den som sårsalva, insektsspray, eksemsalva, muggsalva eller för att få bättre tagelväxt, så är den effektiv.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Hej.Ja den är skickad igår, så det är på väg tio flaskor till di, så håll till godo. Maria.

Var köper man salvan ?
Det låter som att många tycker att den är bra. Tänkte på islännigens sår på öronen … ?
Man köper den av entill eller dajmie =)
Delad glädje är dubbel glädje :)

Wow låter om en bra salva går det att PMá om ev beställning ???