Söker utställningstäcke
Hejsan
Jag undrar om någon har till salu eller vet vart man kan köpa ett "sommar" täcke (flecce, bomull etc) med hel hals eller åtminstonde hel hals uppe över manen?
Tänkte ha på väg till utställning när man har en väldigt nytvättad ren häst!
Boett har fleece med hel hals.
Personligen skulle jag inte använda täcke med hel hals till uställnining, våra hästar har ganska lång man och jag tycket det blir rufsigt och manen blir vågig vid användadet.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Nej men jag såg ett jättesmart nånstans som bara gick upp till nacken uppefter men som inte hade något under halsen så då kan manen få hänga fritt där 
#2 Aha, jag förstår!
Delad glädje är dubbel glädje :)

Vad är det för storlek du är ute efter? Jag har ett våffeltäcke med hals jag eventuellt skulle kunna tänka mej att sälja. Inköpt i Skottland, aldrig använt.
Börjes har ett för 235kr.
Halvhals som du kan vika ner.
storlek 115-165cm.
artikelnr 7003
Shettisblasen.se
shettisar, utställning, körning och pyssel.
95 antar jag väl att han har 
PP, vad menas med våffeltäcke? :)

Våffeltäcke är ett tunt täcke med "våffelstruktur" som fungerar som ett svettäcke och transporterar bort fukten från hästen. Var poppis för några år sedan som svett-, stall- och transporttäcken.
Det jag har är svartrutigt med kryssgjordar, bogspännen och kardborreknäppning under halsen, stl. 95. Ska ta en bild på det.
Nu ställer jag ju bara ut mina miniatyrer, men de kommer få var sitt sådant här till sommarens utställningar: http://minitack.com/sz750.htm
Tror Tina kommer ta hem till Sverige och sälja: www.miniatures.se
Har nu ett som bara täcker huvud & hals och använt vanligt täcke till men tror heltäckerna är bättre :)
http://minihingstar.n.nu
Kuusou, ja sånt där har ja sett att westernfolket oxå har på tävlingar :-) men det kan ja inte ha för då pajjar jag tagel svallet ;-) PP, ja :-) fota gärna täcket så får ja se hur halsen ser ut :-) ja tror ja vet vilken sort du menar, har 2 sånna själv, urtvättade och ihopskrumpna haha ;-)
Boett säljer väl inte fleecetäcken längre?

Kolla www.minibella.se