god morgon 6 Juli
god morgon
vaknade som vanligt av väckarklockan :) Drömde att hela huset var fullt av krabbor nu på morgonen som ja försökte fånga. Hm undra vad den drömmen betydde. Ja var i allafall inte rädd för dom. Olika storlekar var de på dom och dom var på golvet och under sängen. Tur att de var en dröm bara 
Idag är det mkt på schemat. Först efter jobbet åka till stallet. Sen i eftermiddag är de kalas hos kusinen som fyller 15 år. Sen är de stallet igen. Pust blir mkt flängande idag. Jobbigt att de bara är en bil i familjen nu. Mammas bil är sönder. Hm dumma bilar.
ha nu en bra dag alla
kram
Ska snart åka till Julita på premiering, nervöst! Har varit uppe sen 4.15 då den stora hunden har varit dålig i magen inatt så det har tryckt på i båda ändar
På honom alltså ;-))
Jaja, nu ska vi snart lasta och åka.
Amor vincit omnia 

#1 Ah på hunden! Jag trodde det var på dig, av nervositet. :-D
SMS med resultat tas tacksamt emot å det snaraste, för att inte tala om bilder då du kommer hem.
Lycka till!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Nu skall jag åka och jobba. Det får bli rallykörning med åkgräsklipparen i prästens trädgård. Jag har bråttom!
Solen skiner
!
God Morgon!
Strålande sol! Men det blåser så det är riktiga höst!vindar här ute. Är så trött på detta blåsväder nu, det vill sig inte alls att det ska bli någon riktig sommar. Men är det bara uppehåll nu så är det ju kalasväder för höskörd iaf :-)
Håller tummarna för lilla Fernandodottern Doris Day som ska visas för sitt avelsdiplom idag - Lycka till!
Ha en bra fredag!
Ska snart till stallet o tvätta Fuga för avresan med färjan kl.11.30 mot Oskarshamn o sedan till Tingsryd. Ska ha med Emelies häst också.Soligt här än så länge fast det blåser…får nog räkna med lite sjögång..

Lycka till på Premieringarna !!!
Här var faktiskt sol när vi gick upp !!! idag är det fullt upp verkligen., kommer snart ett sto, sen ska det packas transport o bil, badas hästar, köras barn mm mm, för i morgon ska vi åka långt o hoppas på att turen är med oss i <Rockelstad.
Hoppas alla får uppehåll o en bra dag.
Ahhhh vilken härlig dag. Sista dagen före semestern. 
Nu blir det fyra veckor slöa och slappa…..(kan man ju hoppas)

Lycka till på premieringarna idag! 
Här är det först jobb, jobb, jobb men i e.m. / kväll blir det schamponering och putsning av hästarna som skall med till Rockelstad i morgon. Tur att de inte vet vad som väntar … 
Hmm dagen började med att Jac väckte mig typ 8.03 och undrade om inte jag ska vara på jobbet! SHIT! Jag glömde telefonen i bilen och ställde larmet på hans mobil i stället. problemet är att min kropp vet att när hans larm ringer så är klockan 05:00 på morgonen (då åker han och jobbar) så jag sov en stund till. Aja, kom till jobbet 20 min senare så ingen större skada skedd.
I går var det tvättning av transporter som gällde. Vi ska ha med oss två trailers till Rockelstad. Kollade igenom alla garderober och Kittys täckesgarderob sål ut som en bool i formen så hyllorna hade rasat =/ Det braiga var att när jag tog ut hyllorna så fblev det genast mycket mer plats i den! Gick igenom grimhyllan och rensade ut en del grimmor som kan bli vardagsgrimmor. Det lustiga är att Kitty, Whitney och Glazza her mer grimmor än vad minisarna har!! Måste skärpa mig, får inte köpa mer griommor till dem (kan trösta mig med att hälften av alla grimmor till dem har jag vunnit.) Men men, fint i garderoben blev det också!
I dag är det badning som gäller. Jag ska bada fyra hästar när jag kommer hem, phu! Är lite nervös för morgondagen faktiskt. Det är ju riktigt hård konkurens!! Kul!
Lycka till, till alla i morgon!
Delad glädje är dubbel glädje :)

god morgon
Lycka idag, det är SOL!! Får bada häst i fint väder :) Mindre upphetsande blir det att bada åringen som aldrig fått annat vatten än i regnform på sig, men men det brukar ordna sig.
Lycka till alla som är på premieringar idag

#11: Vad härligt! Grattis!

REgn Regn och åter regn God morgon fresten , jag är så jäkla trött på det här regnandet nu och snart är hagarna rena rama swimminpoolar i stället.
#11 Grattis och skönt när det går bra.
Lycka till alla i morgon på Rockelstad och jag håller ju tummarna lite extra för Slättens Bonzo så klart *S*

God middag!
Håller på för fullt med att försöka städa undan i källaren efter gårdagens översvämning. Det mesta av vattnet har runnit ut och golvet är täckt av en sörja av linfrö och lera. Fortfarande har vi en länspump igång som pumpar ut vatten på fältet för att förhindra att det stiger i källaren igen. Kör runt till släkten och lånar tvättmaskiner men att hinna tvätta allt idag finns inte ngn möjlighet.
Delar av infartsvägen står under vatten och komma fram där var inte helt lätt. Ska försöka ta mig fram med transporten så de tre hingstarna som fortfarande går på bete kan få komma hem och in.
#11 Grattis till fölet!
god em får jag säga då!!
Ska snart få hem min son från väpnarlägret!!!
Ska bli kul att höra hur han haft det och jag hoppas att han är nöjd o glad samt med blodad tand för ridningen!!

God eftermiddag.
Dags att åka hem från jobbet och börja fixa&tvätta ponny inför Rockelstad imorgon.. Får inte glömma att hämta ponnyhjälpen vid busstationen ikväll heller. Känner mig en smula vimsig men det lättar nog när man börjar med det som ska göras.
Annars skiner solen här och jag hoppas verkligen att det håller i sig 
God eftermiddag!
UPPEHÅLL!!!! ska snart äta middag och sen blir det till att bada hästar och göra vid dom till i morgon.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Lycka till ni som ska ställa ut i morgon i Tingsryd (och alla andra ställen också förståss). Hoppas vägarna är bra och ta det lugnt!Ha en trevlig fredags kväll!