Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett12-foder-utfodring
Läst 1586 ggr
Angeh
0

Problem med slowfeedingnät?

Är det bara jag som inte är helt nöjd med slowfeedingnäten när det är kallt ute? När de har kommit ner till ca hälften har maskorna blivit hårda och stela och hästarna har svårt att få ur höet som är kvar. Får tömma ur det sista på backen och torkar nätet i pannrummet över natten. Men jag törs ju inte lita på att de skulle ha tillgång på hö fast det ser halvfullt ut. Kanske om jag väntar ut dem,men jag har inte velat chansa.

Annette
0

Har inga problem med detta. Mina äter upp lika bra oavsett väder.

Mini-Angel
0

Inga problem jag heller!

[Billan]
0

Inga problem här heller.

Lena90
1

Mina lyckas få ut det även om maskorna har blivit lite stela :) Kanske bara en övningsfråga, testa så får du se :)

Carpe diem!

seijsing
0

#0 Vi har samma problem. När det går under -15 (cirka) blir näten för stela att äta ur. Och jag har haft is i magen och väntat ut dem ett tag.

Annette
0

Jag har både Caissas och Hööks nät. Jag upplever att Hööks nät binder mindre fukt och därför inte blir lika stela som de från Caissas.

wessis
1

Mina vill inte ens äta ur dom, har köpt två stora nät och dom tittar bara på mej och undrar VAD….ska vi äta där…NEJ…då låter vi bli…har jag knäppa hästar eller är det ngn mera som har det problemet ?

Angeh
0

Det är alltså vid sträng kyla som det inte funkar. Då får de en giva på backen för att bli mätta, sen får de pilla med nätet sedan.Tilläggas ska att det tog mina hästar ca en månad att överhuvudtaget gå ifrån nätet. Det var en stig från grinden och fram till nätet,så de rör sej betydligt mindre i hagen nu. I övrigt är jag nöjd med nätet och den förlängda ättiden.

kajsa-kavat
1

Jag har heller inga som helst problem med slowfeednäten. De funkar jättebra oavsett väder. Skrattande Har nät både ute och inne i uteboxen.

VeronicaP
0

#7 Har faktiskt haft hästar som vägrar äta ur hö nät så de finns sådana söta djur ;)

Maliiin
0

Mina äter oavsett om näten är stela eller ej. De bryr sig inte om det :)