Biter i grimmskaftet
Hej!
Jag har en shettisvalack som fyller 3 i maj. Han är jätte go!
Han tycker mest om att tränas lös, trickträning,inkallning, löslongering o de bästa han vet = apportera en boll Haha
Men jag har ett problem. När han har grimma på sig ska han alltid bita i grimmskaftet o gå med det i munnen. Sen om han tappar de måste han försöka få tag i de igen vilket är lite jobbigt när man leder honom. Samma sak händer om man leder honom i träns. (leder i träns o grimskaft för tyglar blir för korta) trots att han har bettet i munnen så vill han bita på grimmskaftet,
Han tappade alla sina tänder i somras så de kan ju inte vara att de kliar i tänderna, eller?
Han går i hage mellan 06.30-17.00 varje dag och lösdrift på nätterna. Han har gott om mat o vatten.
Han biter egentligen på de mesta. Gärna i min rumpa hehe.
Hur ska jag bli av med bitproblemet?
Kan ju inte belöna med godis när han släpper för då kommer han ju göra det mer för att få godis…
Tacksam för svar!
Det är nog bara en grej han fått för sej , han slutar med det tids nog . Min islänning var oxå helt fixerad av att ha allt i munnen , förra året när han var tre ,,Allt skulle provas på , grimman i munnen, grimskaftet , borstar , sprayflaskor , ja , det mesta .
Gör ingen grej av det bara , så slutar han ska du se