Väska till ponny?
På söndag ska jag och en tjej ut i skogen med ponnyerna. Vi ska gå rakt in i skogen från asfaltsvägen eller ridvägen och se vart vi hamnar typ. Kameran ska med, och även fika. Mååååste ju stanna och fika :) samt lite gott till ponnyerna så klart. Eftersom vagnen inte kan vara med på denna turen så funderar jag på hur jag kan sätta fast packningen på en ponny eller båda. Jag har inga pengar alls till att köpa något utan måste lösa det med det som finns tillgängligt. Har ni några tips? Hur ryggsäcken kan vara kvar på ponnyns rygg och inte snurra runt så den hamnar under magen typ. Jag tvivlar på att schäferns väska passar xD
MVH
Sofie

Har du en sele så ta däckeln och sätt fast grejerna på hästen. Och vem vet, schäferns väska kanske passar 
Det är jätteroligt att Klövja en ponny! Har du ett billigt, vanligt bröstsele är det guld (där bröstan sitter ihop med däckeln och spänns ihop under magen). Sedan köper du vanliga sadelväskor, finns i alla prisklasser. Och häktar på bak däckeln över ryggen. Viktigt att fördela vikten jämt på varje sida. Ett liggunderlag kan du med skidremmar spänna ovan sadelväskorna. Bilden visar när jag använt en vanlig däckel, gick bra det med. Vi var ute på vandring under två dagar. (Lääänge sedan) Här kan du läsa mera:
http://www.gindemo.se/?go=sida&sida=3277295&ident=4758565&rub=%C4ventyr&m_cat=10
#1Med typ vanliga hakar i plastpåsehantagen? Det kan funka! Ska testa om det går imon. Har tömkörningsgjordar så jag kan ha en till varje ponny. Åker det fram på manken funkar det ju inte, då får jag lösa det på något sätt. #2 Jag har inga pengar alls över till sadelväska, oavsett pris. Så såvida dom inte är gratis, behöver jag en annan lösning. :) Jag har kikat på sadelväskor innan och är bra sugen på å köpa men jag är glad om pengarna räcker till som det är just nu…
MVH
Sofie