Stängselstolp i plast
Någon som har erfarenhet av att stängsla permanent med plaststolp (riktiga stolp, ej de man trampar ner)? Är det svårt att få ner dem (gräva eller slå)? Hur håller de vintertid?
Om du har, använder du med elrep (Granngårdens förborrade) eller med isolatorer för band?

Jag har plaststolpar till mina ridhästar, dom ser ut som plaströr som man själv borrade hål i. Lite luriga att få ner men har suttit väldigt bra sedan dess. Känns väldigt skönt att stolparna inte kan gnagas av i mitten av januari…

Eller hur..? Jag trodde att slowfeednäten skulle innebära slutet för stolpgnageriet, men icke…
Kommer du ihåg var du köpte dina stolp? Granngårdens verkar ju vara lite som plaströr. Har du stenigt i backen?

Jag köpte mina på blocket. När jag satte ner dom var det lite blött i marken så om man spettade ett hyggligt stort hål och tryckte ner stolparna och fyllde tillbaka jord i rören så stod dom bra. Brukar trycka lite på dom när tjälen går ur marken. Lite stenigt har jag det men det var inget jätteproblem.
Jag har såna ihåliga plaststolpar.En del har "böjt" sig en aning och en del har vi en trästolpe inuti. De är inte så roliga att få ner i marken men har man en jordborr så går det nog rätt bra.
Har sådana ihåliga vita med isolatorer som man trär på. De har fungerat i säkert 20 år. Sätter dock någon trästolpe i mellan och i hörnen. Inga problem att få fast i backen, bara ett vanligt spett hål så sitter dom jätte bra. Någon har blitt krokig om älgar dragit i tråden.