3 årstest!!
18 maj anordnar Södermanlands Hästavelsförening 3 årstest på Öknaskolan.
Läs mer på Shavfs hemsida;
Hade tänkt att komma med två, ska bara kolla med min "tränare" om det går för sig :-)
Vad kul att du ska dit, då kommer även vi och "ponny"!

Krockar den med Rockelsta utställningen ?
Tänkte anmäla 3 st till 3 årstestet.
Finns det någon kvalitetsbedömning i närheten ?
Vad synd att Rockelstad krockar med detta… 
Delad glädje är dubbel glädje :)
Hmm, vet inte hur långt vi kommit med domarbokning, så vi kanske kan flytta utställningen? Låter som om vi ska ta en rundringning i styrelsen i Öst…
Tycker det vore jättesynd om man ska vara tvungen att välja…
#5 Jag håller med, vore jättesnällt om ni vill ta en rundvandring i styrelsen
Helgen efter kanske? 

Fast helgen efter riskerar det att krocka med Södermanlands Hästavelsförenings utställning i Malmköping 25 maj. Det vore ju oxå synd.
#7 Ja det är inte lätt med alla helger.

6 juni, nationaldagen? Det är ju numera en röd dag.

dagen efter ökna skulle väl vara bra då är helgen räddad
med aktiviteter båda dagarna.
Jag vet inte hur ryktet om Rockkelstad uppstatt, men den blir INTE i maj.
Om det inte är i maj, vilken dag är det då?
Tryckfelsnisse har varit framme.
Planen är att ha en utställning i juni på Rockelsta, ingenting annat. Återkommer med datum senare.
Anette: Är du snäll och ändrar i utställningstråden?
# 11 Kan du eller någon annan från öststyrelse kolla om det är någon mer utställning av den som Cinna skrev som inte gäller, och återkomma med dag och dommare som är rätt.
Ella: Övriga datum och domare ska stämma och du är välkommen att ringa mig eller någon annan i Östs styrelse om du undrar över något.
#14 Juni lät ju bättre, med tanke på fällningen
# 16 Varför tycker du det inte är bra att fråga om datumen på Forumet?
Jag trodde menigen med tråden att man skulle enkelt få en överblick överutställningarna och få fråga om det var något oklart.
Vi lägger våra semesterönskemål på jobber nu så jag är mycket tacksam för att information som finns på tråden.
# 17 Stopp! Inga datumär klara än! Jag hoppas alla fõrstår hur mycket tid och ffa energi vi lägger ner på att få till bra utställningar. Att det blev ett fel nu kan vi bara be om ursäkt för. Och felet var att ett preliminärt datum blev fel. Det finns ingen propp, ingen har anmält, ingen har betalat, så då är det väl bara att gå vidare.
Tur man är VD tar semester när jag vill

Jag tog bort Rockelstad helt så länge.
Lokalföreningarna har naturligtvis ingen skyldighet att rapportera här. Men jag tror att vi är många som är tacksamma om de gör det. Eftersom SSS inte har någon fungerande hemsida får man ingen överblick över årets utställningar. Flera av lokalföreningarnas hemsidor är heller inte uppdaterade.
Jag tror också att vi är ganska många som inte känner oss bundna till att bara åka till vår lokalförenings utställningar, utan gärna åker runt lite överallt.
I förlängningen tror jag att en samlad tråd med så många av årets utställningar som möjligt är till nytta för alla. Ju fler utställare desto mer pengar till föreningarna :)
Annette - vi rapporterar gärna!
Jättebra att ha allt samlat. Och att det kanske blir fel ibland är ju inte hela världen.
Det är ju fortarande bara januari, tyvärr.