Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1037 ggr
Anna-karinS
0

Rakning?

halloj!

Aldeles innan jul så fick jag lov att raka min lilla hingst på hela bogen pga sår som behvde skötas om. Jag har aldrig tidigare rakat någon häst. Trör ni att det har hunnit växt ut till 3-års testet i maj? Just nu ser han väldigt ful ut när det är så kort på bogen och allt annat så långt och fint. Får man visa lite halvrakad sådär?

Mvh

Anna-karin

PP
1

Risken är att han kommer vara ful i pälsen tills sommarpälsen växt ut. På treårstest finns inga regler mot rakning - det är nog bara SSS som har det.

Anna-karinS
0

Tack för snabbt svar, då är det bara att hålla tummarna att det hinner komma sommarpäls tills dess då. Glad En annan fråga PP, vi håller på att planera vårens aktiviteter och vi tänkte komma till Ludvika på bruksen. Vilka grenar blir det? Vi är så nyfikna.

PP
1

Proppen är på gång, förhoppningsvis till kvällen! ;-)
Väntar på klartecken från ridskolan eftersom det kommer bli ett samarbete med dem.

Det blir iaf precision, tömkörd och körd. Först lite prova på för de som vill det, där man kan köra olika hinder som förekommer i precision. De som vill prova under tävlingsmässiga former kan starta en clear round och så blir det även tävlingsklass för de som vill det - en A:0 och så tänkte vi prova en poängjakt, där man själv väljer vilka hinder och i vilken ordning man vill köra.

Mer info inom kort!

AnnaFagerell
0

Det är säkert inga problem i maj

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Anna-karinS
0

Tack för alla svar!!Glad

Ove-D
0

När jag har rakat hästar har rakningsmönstret synts även efter fällning. Om det ska se bättre ut kanske det är bättre att raka all täckhåren.