Veckans Ponny - Rouge Fleur
Denna vecka presenteras ett sto som haft en framgångsrik karriär på travbanan. Numera lever hon ett behagligt och väl unnat penionärsliv

Rouge Fleur 38931443
Rouge Fleur är ett fuxsto utan tecken som är född 1993 hos Elin Åslund, Borlänge och mäter ca 102 cm i mankhöjd.
Ägare: Sara Hansén
e. Thomas v.d. Veldstraat RS 242
u. Fleur RS 595
ue. Anton v. Elsta NL-S.426
**Egna meriter:
**Utställd vid två tilllfällen, som 1-åring fick hon 88778=38p och sen 77688=36p. Hon har startat i ponnytrav tills hon var 14 år gammal då hon tvingades lägga tävlingsskorna på hyllan. Hon gjorde 79 starter med resultaten 4 segrar 6 andraplatser 16 tredjeplatser 12 fjärdeplatser 11 femteplatser och 10.575 kr insprunget med ett rekord på 2.42,0. Årets hemmaekipage i monté 2004 hos EPS.
Ägarens egen berättelse om Rouge Fleur:
Jag skulle fylla åtta när jag åkte till Mantorps travskola för att titta på Blomman som hon kallas, hon var då nio år. Det var vad man kan kalla för kärlek vid första ögonkastet och efter provkörning och ridning följde hon med hem. Jag lärde mig rida och köra med hjälp av henne och har henne att tacka för mycket. Jag tog min ponnytravlicens med henne och tävlade i många år med min underbara vän.
Vi har gjort mycket genom åren, och funnits där för varandra i med och motgångar. Hon har aldrig gjort en fluga förnär och hon älskar barn. Denna lilla fuxa betyder allt för mig och är min själsfrände och nu när jag ska fylla 18 år och har kört runt 100 lopp, kör och rider storhästlopp och är uttagen till Travets Talanger så står min lilla vän fortfarande hemma hos mig. Hon är nu 19 år och lever pensionärslivets glada dagar och jag kommer alltid ha kvar henne oavsett vad som sker i framtiden. Jag hoppas att vi får många fler år tillsammans. Allt jag lärt mig, är med om idag är tack vare denna lilla stjärnhäst som har ett hjärta av guld.

Underbart! <3 Så härligt att man alltid kommer komma ihåg vem som lärde upp en och vem man fick göra alla misstag på och som alltid hade tålamod med det :)

Fint sagt #1 :)

Och #2 skulle det ju va :)
Oh vad härligt att se att Blomman och du har haft det så härligt och med många minnen och fler kommer ni att få.Det känns så bra att få se sånt det är ju faktist många år sen Blomman åkte från Mantorp.Det är så kul att se hur ett djur och människa kan finna varandra.Jag hoppas att ni får många fina år tillsammans,kanske du har samma tur som mig, Jag fick ha min älskade russ-kille Fijalar till han blev 33år.(23 år tillsammans) Många Lycka till
mvh Therese (mantorps ponnytravskola))

Pluttan!! Va roligt att se att hon har det bra på gamla dar! Har många härliga minnen tillsammans med henne, hennes bästis Mack Lågbell och de andra ponnyerna Lisa och jag for land och rike runt med.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#7 Fiiin! 

Härliga Pluttan!
Tjoo hoo här går det undan!!
kul att det är fler som kommer ihåg söta mantorps Rouge fleur
Hej Johnna!!