Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1499 ggr
helle1973
0

Utställningsklass?

Hej hej, är lite nyfiken på detta med utställning. Vi har precis fått hem en liten shettis Tyst Och nu är vi lite nyfikna på om man kanske ska ta o ställa ut honom en gång.

'Så min / mina frågor är

1 Det är en valack på 7 , finns de ngn klass som passar honom

2 vilken klass skulle de vara isåfall

3 Va behövs för att ställa ut.

har letat runt på olika sidor men kan  inte riktigt få fram dessa svaraen.

tacksam för svar

Hej hej

UlrikaHalfvarsson
0

Finns på länken nedan. Klass 10 är för 4år och äldre valacker. Frågan om vad som behövs, får du nog utveckla lite. Han behöver ha pass i sss. http://www.shetlandsponny.se/pdf/propositioner/grundproposition2012.pdf

helle1973
0

Hej

tack för länken,

ja de blev ju  lite tokigt när ja skrev va som behövdes.

Pass o stamtavla o vaccinations intyg e väll en sån sak som man måste kunna uppvisa!

ja tänkte mer på de ytliga, får man visa i grimma eller ska dom ha träns, vilket ja nu läst mig till. Hihi e nog lika bra ja läser lite mera Glad

Tack för svaret

ja läser lite till

Skrattande

Annette
0

Vaccinationsintyg krävs inte.

Valacker får visas i antingen grimma eller träns. Personligen föredrar jag träns. Jag tycker att grimma ger ett lite feminint intryck.

helle1973
0

Hoppsan

Okej

jaha inget vacc intyg ( ställer ut katt) så därför trodde ja de.

O ja misstänker att man måste vara medlem i ngn förening oxå? eller

behövs inte det ?

Vi är inte ute efter att ställa ut han land o rike runt, men det hade varit kul o se va en domare tycker,

Han e utställd en gång som föl o gick på 39 poäng,med merit Silver enl webstamboken

inte för att det säger mig så mkt, o klart dom kan växa ur sig.

Ja träns får de bli, för feminin får han inte se ut Glad

Detta är en ny värld för oss men ack va glada vi e i honom redan! Kom hem till oss i tisdags.

frågan e hur länge de dröjer innan de kommer en shettis till Tungan ute

Hanna-D
4

39 poäng är bra poäng. Du behöver inte vara medlem i föreningen men får då anmäla till en högre avgift jämfört med om du är medlem. Som medlem får man en fin medlemstidning 4 ggr/år så det tycker jag absolut att du ska bli.

PetraJ
1

#4 i vilken del av sverige bor du? Finns många utställningar i hela landet.

helle1973
1

Tjipp

Vi finns i  västra götaland.

tack fär alla svar o tips , ska nu se om de finns ngn vi kan åka på.

Först får vi nog ta oss en tur o kolla in en innan vi ställer själva!

Har varit på ngn utställning för typ 100 år sen, vill ju inte komma dit o visa upp ponnin bakofram Skrattande

Tack tack,

Annette
0

#7. Vad heter din nya ponny?

PetraJ
0

#7 Gå in under utställningskalender så ser du vilka utställningar som du kan åka påGlad

helle1973
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den lilla ponnin :)

Nu har vi kollat lite  vilka utställningar som finns :)

Först blir de en tur till Brålanda i Maj för lite studiebesök, vill

ju kolla in hur de går till!

Dalsgårds Lorenzo e namnet :)

Kris_J
3

#10 Väldigt klokt att åka och titta först. Skulle du ångra dig och ställa ut i maj i alla fall,  kan du ju alltid göra som jag gjorde vid min första utställning, titta hur de andra gör😊Domaren säger vad du ska göra.

Är troligtvis på plats vid utställningen du tänkte åka på, har du frågor där och då får du gärna haffa mig.

Vet inte om bilden ljuger, men tycker mig se att din ponny har klippt/ryckt man? Om så är fallet, låt den växa fritt för bästa resultat på utställningen. En shetlandsponny ska ha rikligt med tagel 🙂

Mvh Kristin/Hagdala Stuteri

Veritas odium paretFörvånad

helle1973
0

Hej! Japp helt rätt! Han har haft helt stubbad Man ;( men det är inget vi tänker fortsätta med Precis som du skrev, mkt man o låååång! Va kul om du är där , vi kommer säkert att Ha massa frågor :) Ska bli kul o kolla, som kattutställare så vet man ju att Det är kul med utställning och att det är en bedömnings Sport, o självklart tar vi de me en nyps salt :) Bara kul o få en bedömning på han ! Tjioo hop