Kristinehamn 2 mars
Lördagen den 2:e mars anordnar Shetland Nord återigen senvinterutställning med tulpantema i Kristinehamn.
Domare: Maria Jansson
Sista dag att anmäla: 1 februari
Bedömningen sker i varmisolerat ridhus med välutrustad cafeteria.
Utställningsansvarig: Angelica Lauth, 0739-37 25 38
BIS & reserv-BIS utses, färgklasser, klasserna 1,2,12, 18-24 anordnas ej
Betäckta ston 2012 äger ej rätt att delta
Anmälningsavgift: 200 kr/ponny för medlemmar i SSS
insättes på Nords pg: 68 94 17-4
Anmälan skickas till:
Angelica Lauth
Lundstoprs Gård 509
655 94 Karlstad
Hjärtligt välkomna!

Liten påminnelse :-)

Det var ju väldigt trevligt förra året :)
Skall kolla om det finns någon att visa i år.
Jag är intresserad av att anmäla mitt sto, men jag vet inget om hästutställningar eller hur man visar.
Finns det någon bra litteratur eller video på det?

Slå mig en signal så ska jag försöka hjälpa dig
Jag är ju förstås partisk men jag tycker det är jätteroligt att åka på utställning!
#3 Här finns en genomgång om hur det går till samt lite tips. :) http://tipsfrancoachen.blogspot.se/2007/09/visa-hst-p-utstllning.html
#4 Tack det ska jag göra!
#5 Tack, jag ska ta och läsa det på en gång.

Liten påminnelse igen.
Dags att gå ut i hagarna och se efter utställningsponnyer 

Jag letade härom dagen men det enda jag hittade var virvelmarsvin 

Vi kommer som vanligt med ett gäng, men vilka? Det vete sjutton.
Det är mycket virvelmarsvin här med
Anmälan skriven, ska bara läggas på lådan…
#8 Hahahaha
samma här!!

Påminner igen :-)
Jag ska ta och anmäla ett par marsvin ! ( även om de ska föreställa shetlandsponnyer )

De första anmälningarna har börjar trilla in vilket är otroligt roligt 
Jag kommer in med en anmäla, bara jag får medlemsnr. Någon som vet hur länge det brukar ta innan man får något tecken på att man är medlem?
#16 Det brukar man få först när man får en tidning. Du behöver inte ange medlemsnummer på anmälan, det tror jag inte jag gjort en enda gång.

Skriv bara på anmälningsblanketten "ny medlem", jag kollar i alla fall mot SSS medlemsregister när anmälningstiden går ut 

Alla som anger mailadress eller mobilnummer får en bekräftelse när anmälan inkommit 
Anmälan ligger på lådan, ska bli spännande att delta i sitt allra första hästutställning 

Sista anmälningsdag idag 
Självklart är det ok med anmälningar som läggs på lådan i helgen också!
Är det många anmälda? Hur många brukar vara min. gränsen för att en utställning ska bli av?

Det är knappa 30 anmälda idag, trillar säkert in några på måndag och tisdag också vilket är fullt ok!
Vi har sagt att det helst ska vara 40 för att utställningen ska bli av.

Utställningen kommer att bli av :-) Om någon skickat anmälan och inte fått någon bekräftelse på att anmälan kommit in, kontakta mig snarast!

Hoppas den blir av :)

Nu ligger underlaget ute på webbstamboken.
Imorgon trycker vi katalogen och hinner förhoppningsvis att få den på lådan innan sista tömning 🙂

Åh så spännande! Vad roligt, vi ses där!

Katalogen gick iväg nu på eftermiddagen med A-post, så förhoppningsvis når den utställarna redan imorgon. Vi börjar kl.10.00 med klassordning: 8, 7, 6, 5, 4, 15, 13B, 13A, 10 och 11.