Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 521 ggr
lilleman
0

Måste bara få ventilera mig lite :((

Vilken pissdag det har varit idag här….

Först blev barnen och jag vittne till när våra hundar jagade och hade ihjäl en av våra nyinförskaffade kattungarSkrikandesGråter De såg ut precis som små äkta birma blåa ögon och hela köret. Vi köpte dem på midsommardagen och hade precis vant sig vid att bo i stallet. Lekte med hästarnas svansar. Jag har gråtit som ett barn…(är lite löjlig av mig)

Som om inte det räckte för idag så märkte jag att Affe börjat få fång igen! Han fick det vid midsommar,(lättare variant) har behandlats och varit ute som vanligt. Har mått bra och jag har tom börjat motionera honom lite.

Men efter allt regn så växer min tidigare mer eller mindre döda hage, och han tål tydligen inget gräs allsGråterLedsen.

Har försökt få tag i hovslagarn ikväll men det gick inte. Får fixa mer fenylbutzon imorgon. Alltid är det nått

Annette
0

Fy så tråkigt!

Milla
0

usch det var ingen rolig dag du har haft idag, hoppas din dag blir bättre i morgon.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Charlotte-Aveback
0

Usch, vad jobbigt! Hoppas det går bra för Affe.

Lindbygarden
0

vad är det för hundar du har? förstår att det är tungt… Dels hade jag blivit kemskt ledsen men även vansinnig på hundarna, hade ni inte vant dem vid varandra?Gråter

lilleman
0

Irländska varghundar.

Jo jag hade vant dem vid varandra, i stallet var de trygga och lekte med varandra. Där kunde de oxå gömma sig.Och jag alltid i närheten.

Men när jag vände ryggen till hade mina små barn bärt iväg med dom ut och in på trädgården. Hon tappade givetvis kattungen som skulle springa tillbaks in i stallet, och då tog naturligtvis en varghunds naturliga instinkt övertaget.

JA JAG KLANDRAR MIG SJÄLV. Och hatar hundarna för tillfället! Men samtidigt är det en naturlig instinkt som sagt var, som man aldrig får glömma att alla hundar har nånstans..Särskillt en vinthund.

ZABA
0

Kämpa på! Det kan bara bli bättre…

Lindbygarden
0

#6 Jag klandrar aboslut inte dig.. jag undrade vilken ras det var då olika raser har olika stark jaktinstinkt.. Min far har haft löphundar och jag vet att vinthundar jagar med syn främst och att katter står mkt högt på listan över vad som är lockande..

Men men det går så fort och är olyckan framme så är den… man tänker alltid att om jag gjort si eller så…

Läste om mitt inlägg nu och såg att jag formulerade det klantigt! Ber om ursäkt för det, du har det nog så jobbigt som det är…

Pheobe
0

Hoppas det går bra men din pony. Vill rekomendera att ge shettisar med fång Quadrisol eller Metacam istället för Butta som shettisar faktiskt kan regarea mot och få fång. Låter knäppt men magen tål det inte så bra på shettisar. Är ett mkt starkt preparat.

MrsM
0

#5 Apropå hundar o döda katter (avdeln det kunde varit värre..).

Första sommaren jag "kvackade" (vik distr veterinär) medföljde min borderterrier Pia, en mkt nobel dam på soffan som förvandlades till rovdjur när lämpliga byten dök upp.  

En kväll skulle jag tråckla ihop spenarna på en ko som valt att forcera ett taggtrådsstaket. Det tog en stund, och i början av operationen passerade en liten söt kattunge med halsband förbi på lagårdsgången och bonden berättade egagerat att det var ungarnas älsklingskatt som dom t o m vaccinerat (=ovanligt påkostad).. När jag var klar skulle jag ut i bilen. Precis utanför lagårdsdörren låg kattungen med halsbandet. Stendöd och med en stolt flåsande borderterrier bredvid. Någon hade tyckt att Pia behövde ut och leka och släppt ut henne ur min bil. Ridå.

Nåväl. Lyckligtvis var jag i Småland. Med räkningsblocket i handen funderade jag över arvodet och passade samtidigt på att fråga, med pennan i högsta hugg: Nå vad ska du ha för katten?

Småländska bönder är smidiga. Ingenting, blev det raska svaret under ett ängsligt sneglande på arvodeskolumnen,  och hans räkning stannade på motsvarande nivå. 

Som sagt det kunde varit värre.

Annette
0

#9. Så här efteråt kan man skratta åt eländet.

Vi har blivit av med två av barnens kaniner på liknande sätt. Den första hade rymt ur buren. Mina föräldrar har en tax som har noll jaktinstinkt i vanliga fall. Men kaninen jagade hon så den dog av chock.

I höstas var det dags igen. Det har alltid gått bra med katterna och kaninerna, hankatten sov alltid hos dem. Honkatten gick det också bra med, ända till hon hade ungar. Då hoppade hon in till kaninerna och bet tag i nackskinnet på den stackaren. Jag fick bända loss käkarna på katten. Även denna kanin blev väldigt chockad, så vi fick avliva den.

Nu har vi bara en kanin kvar, med ett stabilt tak över hans box i stallet.

Marta
0

#10 man kanske får erbjuda dig en ny kanin? Oskyldig

Annette
0

#11. Jag såg en riktigt söt en på Rockelstad i lördags. Den tillhörde nog er?

Charlotte-Aveback
0

#12: Var det inte Steffis kanin du såg, en liten silvergrå sötnos?

Annette
0

#12. Det var det nog, den såg ut som du beskriver. Men jag kände inte igen Steffi utan tillhörande ponny Generad.