Kostnad
Hej, är lite nyfiken på hur mycket det kostar att äga en shettis per månad?
det kan variera mycket. själv har jag 9 st varav en kostar mer än alla dom andra då hon måste tillskotts fodras på special kraftfoder. Hon ger så mycket di att det inte blir så mycket över till henne själv.
Allt beror på individen själv.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Som Milla säger varierar det ju på individ och var man bor. Du får ringa runt och höra vad stallhyran ligger på där du bor och vad som inkluderar i den. Då går det ju även att höra vad foderpriserna ligger på. Sen skiljer det ju på vad olika hovslagare tar, om du ska ha hästen skodd osv. Försäkringarna kostar olika beroende på vad hästen ska användas till och hur mycket den ska vara livförsäkrad för mm. mm. //Erica
räkna med minst 700 kr per månad + stallhyran. Då har jag räknat in hö mineraler avmaskning försäkring hovslagare så som jag ger. Men det kostar säkert lite till…hö och hovslagare kanske är dyrare hos dig.

jag hade en shettis som jag hyrde men betalade allt själv. Han kostade inte mer än max 700 kr i månaden. Men han gicm på lösdrift och det kostade 400kr i månaden med mat inräknat så det var väldigt billigt vi hade även tillgång till stall då:) sen 200 kr varannan månad = hovslagren;)

Ok, tack för svaren! Jag är verkligen sugen på att ha en fodershettis :)