Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 3402 ggr
kicki80
0

sele till shettis

Jag söker en sele till min shettis och vill gärna ha tips fick tips tidigare om selar.se men vilken sele där är det?? fanns en för kring 2500 är den okej?  såg att stuteri Jäboruder också säljer sele någon som har den?? Jag vill gärna ha tips på bra sele till skapligt pris…

köper gärna om någon har att sälja begagnad också

PP
1

Vad är det för storlek på din ponny? Jag väntar på min nya sele och bara den kommer, har jag en begagnad holländsk sele till salu. Stl minishetland, passande liten standard. Använd till ponnyer med mkh på 84-90 cm, och då inspänd på sista hålen - passar förmodligen ponny upp till runt metern (men nog inte större än så).

maggan
1

Jag har 2 helt nya.

Susan61
0

jag har en brun och en svart bröstsele

PP
0

#3 Susan, är det bröstselar med fast eller lös brösta du har?

Jag är nämligen på jakt efter en enkel bröstsele med fast brösta och dubbla gjordar, stl ponny.

Pia-Lena
0

Står just i begrepp att beställa en sele själv, har tröttnat på kvalitén på mina nuvarande, lite billigare selar. Lädret är inte smidigt, det är svårt att öppna remmarna. Den jag fastnat för är Diplomat från Drive Out. Beställde för en tid sedan en gjord av detta mörke till en selettdäckel och blev imponerad av både läderkvalite och hantverk.

Aribigga
0

Jag skulle kolla på www.drive-out.se de har prisvärda selar och mycket bra service. Bara att maila och fråga om man undrar något.

lurvponnyn.vimeddjur.se

kicki80
0

jag har nu hittat selen  blir från driv-out  tror jag nu är det kärra…. hittat det också på drive-out men nu undrar jag över spårvidden vad har ni andra??? den ena hade 110cm och den andra 126cm.. den ska vara till körning hemma och ev kanske någon lite tävling iallafall ska vi gå körkuser så någon som kan tipsa om spårvidder?? kanske kan rekomendera någon speciell hos driv-out?

Annette
0

#1. Blev nyfiken på din sele, den skulle nog passa mammas pytteponny.
Har du den kvar och isf vad är det för pris?

PP
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Den är kvar, då jag inte fått min nya sele än. ;-)

Har inte bestämt pris än… Kan bero på hur mycket delar man vill ha med. Är givetvis komplett med giggdäckel, baksele och brösta med fasta draglinor. Huvudlag med skygglappar och både fast nosgrimma och nosgrimma med separat upphängning finns (så man kan välja vad man vill använda - svårt att ha både ock samtidigt 😇), lixom ny töm med gummitrådar och linhållare. Ge gärna bud (jag kan dock inte sälja den förrän jag fått nya selen och ser att den fungerar).

Selen är begagnad men omskött och i gott skick. Hittade en bild på den "in action". Ponnyn mäter ca 90 cm. Kan givetvis ta alla mått som önskas.

Annette
0

#9. Svårt att ge bud, tycker jag :) Det är ingen brådska för min del, fundera vad du har tänkt för pris för alltihop så får vi se :)

PP
0

Så kan vi göra! ;-)

BoelH
1

# 7. Jag skulle rekommendera vagnen som är 125 cm, dels för att det är tävlingsmått en bit upp i klasserna, dels för att vältrisken minskar, och dels för att medpassagerare får lite mer plats. ;) lycka till!